Vi blir rövknullade.

Svensk nyhetspress är ett skämt. Dom kallar sig för seriösa tidningar och sen skriver dom skit. Skvaller, skvaller och återigen skvaller. Jag har ingenting emot skvaller. Jag kan själv läsa några sidor när jag sitter på dasset. Läsa skit när man skiter. Men att svenska nyhetstidningar skriver om det när det finns ungefär 200 riktiga skvallertidningar i det här landet. Låt dom ha hand om det. Men nej, varje gång man kollar in nyheterna så möts man av samma sak. Något skit med Perelli, Natacha Peyre opererar bort sina tuttar, som om det är en viktig nyhet. Och sen skriver dom om den där förbannande jävla Blondinbella. Må Herren göra en Roundkick i huvudet på henne så hon hamnar i helvetet.
Den svenska nyhetspressen rövknullar oss, verbalt våldtar oss, och vi bara står och njuter. Åh ja, ge oss mer. Men det som är riktigt tragiskt är att man måste läsa skiten för att få reda på vad som händer i världen. Inte just dom "nyheterna" som jag beskriver. Men att behöva titta dom rubrikerna räcker för att man vill begå självmord.
Ibland kan dom slänga in en nyhet om söta, svenska barn som far illa. Och ännu mer sällan, ungefär vart femte år så står det om barnen i Afrika. För dom bryr sig ju verkligen. Sådan jävla dubbelmoral att man vill kräkas.

Kan vi inte få en riktig nyhetstidning i det här landet, snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback