"Våldtagna tjejer får skylla sig själva"

Jag har flera grejer som jag vill skriva om. Men jag vet inte vilken jag ska välja att skriva om först. Jag funderade antingen på och skriva en grej om våldtäkter som jag läste om idag, eller en arg gammal kärring som jag läste om idag, eller en hasch rökande hiphopare som jag.. just det, läste om idag. Sen tror jag att jag hade typ 2-3 ämnen till som jag har glömt bort nu. Just nu sitter jag i alla fall och glor på tv. Så någongång under kvällen lär jag ha kommit på vad jag ska skriva om.


Typ 3 timmar senare eller minuter senare:
Tror det blir grejen om våldtäkterna som jag ska skriva om. Det var ju mycket snack förra veckan(eller om det var 2 veckor sedan) om att var fjärde man tycker att tjejer som blir våldtagna får skylla sig själva. Det tycker jag är helt sjukt. Men jag tror inte att det är så illa faktiskt. Statistik är ju till för att vridas och vändas på så man får det dit man vill. När man dessutom frågar ungefär 1000 män så är det ju ännu mer korkat. Så jag tror inte det är så illa som sagt.

Men det som, enligt undersökningen, killarna tyckte var att tjejerna fick skylla sig själva om dom hade lite kläder på sig. Efter det läste jag en massa korkade insändare. Någon skrev "Om man inte har något att sälja ska ska man inte skylta.", bara den kommentaren är ju helt idiotisk. Fast den nollan fick ju en del bra svar. Tillexempel "Har man inget IQ ska man inte skylta om det heller", eller "Det är skillnad på att sälja det man har och att få det stulet". Sen var det en "intelligent" person som skrev ungefär så här, "Har ni har talas om brunstsignaler och det manliga könets instinkt att reagera på dessa. Jag menar, om en tjej har sina byxor så lågt att det syns både framifrån och bakifrån att hon har stringtrosor skickar det signaler till mannens driftsystem att hon är tillgänglig". MEN DITT ÄCKLIGA, PATETISKA, IDIOTISKA AS. Sådana kommentarer får mig att skämmas över att vara man.
Men det man kan vara glad över är ju att han inte verkar vara speciellt smart i alla fall. Att han börjar men att snacka om männens uråldriga driftsystem och sen snackar om att stringtrosor utlöser den visar ju att det inte är överdrivet smart. Han måste vara en av dom få killarna som går igång så hårt på string att han kan våldta någon. Eller man kan ju inte kalla honom kille/man. En riktig man har lärt sig att man inte gör en sådan grej. En riktig man får sex utan att behöva tvinga till sig det.
Den idioten verkar vara mer av en stenåldersmänniska. Sätter på allt som rör sig. Som det låter på honom så skulle han sätta på sin egen dotter om han såg att hon hade string.
En grej som jag också funderade på, om hans teori skulle stämma, är att varför det inte är mer våldtäkter på stranden. Där har ju tjejerna väldigt lite kläder. Och eftersom tjejerna ofta springer runt med bikini, och även är toppless ibland.

Fridens//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback