Stop tormenting me.

Nu är jag i Härnösand. Har sett klart på Ellies slutkonsert. Jag kan ju ta det från början istället.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så var jag vaken väääldigt sent. Somnade nog vid 4-tiden och upp vid 8 för att åka bil upp. Det tog ca 4timmar. Vid klockan 18 började Ellies slutkonsert. Det var mycket duktiga tjejer och killar som sjöng och spelade olika instument. Jag är inget fan av klassiskmusik eller opera, men det var bra. Mycket av musiken var sådant man kan lyssna på för att slappna av i ett varmt bad. Kort sagt, fy faan vilket sömnpiller. Som om jag inte redan var trött efter att inte ha sovit ordentligt. Dom flesta som var där var någonstans mellan 70 och döden. Jag ska försöka ge en kort version hur det var.

Det började med en (antar jag) kort variant av trollflöjten. I början av den så spelade en av killarna arg. Grabben är norrlänning. Har ni sett en arg norrlänning någon gång? Tänk er en kille som på bred dialekt skriker "Nä faaar åt helvete". Det får mig och tänka på Pistvakt. Arga norrlänningar, pistvakt, makes sense. Inget man tar på fullaste allvar direkt. Men som jag sa så var dom duktiga. Jävligt duktiga faktiskt. Någonstans i slutet så var det någon som skulle hänga sig i pjäsen. Men det fick han inte.
Efter det var det dags för en paus. Då jävlar blev det fart på gamlingarna. Det skulle trängas och stökas. Som jag sa innan så var jag väldigt trött redan innan. Och det där kaffet dom hade hjälpte ju inte mycket. Det smakade vatten. Den skiten skulle inte ens hållt ett gäng 5 åringar vakna under en tysk stumfilm. Efter det så skulle man ta plats och då blev det återigen fart på tanterna. Trängas och knuffas för att få plats. "Man vill ju inte sitta långt bak" tänkte dom. Så det var bara och backa undan, annars hade man fått huvudet avhugget.

Så började del 2. Den var också bra. Inte så hemskt som det kan vara. Men del 3 var inte rolig. Den där hängsnaran som jag nämde tidigare lockade väldigt mycket just då. Jag förstår mig inte på klassisk musik. Den går på ett sätt, sen mitt i allt så gör den en helomvändning och låter helt annorlunda. För folk som kan är det säkert logiskt, men inte för mig. Och man vet ju inte när låtarna tar slut. Jag menar, spelar dom i 6-7 minuter med lika många vändningar och sen blir det tyst, då väntar man sig att låten är slut. Men nej, då sätter den igång igen. Jävla tur att andra klappar före mig annars så skulle jag inte fatta att det är klart. Någonstans i slutet av konserten var jag så trött så när låten slutade så skulle jag börja klappa. Och precis när jag ska slå ihop händerna, ja då sätter dom igång igen. Snacka om att det hade vart pinsamt om jag hade börjat applådera helt ensam.

Som jag sa tidigare så är jag inget stort fan av opera och klassiskmusik. Men i lagom doser kan det vara ok. Men 6 jävla timmar?? Nästan att det slutade med mord där. Det som var positivt var att, tillskillnad från Ellies förra skola som bestod av många misslyckade pissråttor, så var det bra kvalitet. Dom visste vad dom gjorde och dom gjorde det bra. Men efter 2-3 timmar så har jag svårt at vara rättvis. Då suger alla, utom ellie, även om dom är riktigt bra.

Nästa gång det är dax för en sådan konsert så ska jag nog ta med mig lustgas och dra 10 linor kokain. Då håller jag mig nog vaken ordentligt.

Fridens//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback