Bitch Move.

Jag har inte skrivit på någrs dagar. Jag har spelat i princip non-stop. Snart är jag en fullfjädrad gangster. Nu är jag inte hemma så då tänkte jag skriva ett inlägg. För ikväll när jag är hemma så lär det inte bli av.

Jag läste i en tidning att regeringen har gett vägverket i uppdrag att sätta upp Fru Gårman skyltar. Hur jävla idiotiskt är inte det? Jag tycker det är riktigt korkat. För det första kostar det en massa pengar i onödan. Det finns viktigare saker att spendera dom på. Kvinnor fattar väl att dom också får gå över ett övergångsställe även om det är en man på skylten. Sen försvinner ju pedagogiken(jobbigt ord). Det heter ju Herr Gårman av en anledning. Vilken då? Jo, HÄR GÅR MAN. Det är väl ändå lite grann för att lära barnen att det är där man går. Vuxna använder ju ändå inte övergångsställerna så mycket. Vad ska man ersätta "Här går man" med då? I och för sig så kommer ju det finnas kvar. Men ska man dela in klasserna i killar och tjejer. Killarna får hålla på med hela Herr Gårman grejen, medans tjejerna lär sig med Fru Gårman. Som i jämnställdhetens namn borde byta namn till Fru Gårkvinna. Och eftersom Herr Gårman har uttrycket "Här går man" så borde väl tjejerna också få något. För just det passar ju inte. Då kanske tjejernas uttryck ska vara "Bitch move".

Nä, som sagt lägg pengarna på vettigare saker istället. Typ mer porr åt folket.

Fridens //Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback