Speciell men inte unik

Jag läste en rubrik i nån tidning förra veckan. Det stod något i stil med "Det snackas om Facebook". Jag trodde att facebook var slut? Jag förstår inte det roliga med sådana communityn. Ta facebook tillexempel. En sida för att få kontakt med gamla vänner som du inte har pratat med på länge. Om du inte har pratat med dom på länge så finns det väl en anledning till det. Eller? Massa folk har frågat mig varför inte jag är med. Varför skulle jag vara det? Om någon vill mig nått så får dom ju ringa mig. Det är väl det man har mobilen till? Och har man inte mitt nummer så tough shit. Kolla eniro.
Och alla andra liknade sidor. Finns ca 500 st av dom och alla liknar varandra. Och det är exakt likadana människor. Fjortisar. Lunar har mycket av dom äldre fjortisarna, Playahead har unga fjortisar, Helgon har alternativa fjortisar.
Och alla verkar vara likadana till sättet också. "Hej hej titta på mig. Här står jag och trycker ut pattarna och försöker se sexig ut. Jag är så jävla unik och min stil är så jävla unik. Jag är helt craaaazy". Och dom verkar tro på det också.
Jag har märkt på folk som ändrar sin stil, speciellt yngre personer, dom verkar tro att dom är dom ända i världen som har den stilen. Tillexempel om nån blir punkrockare. Så tror dom att dom är dom ända i världen som är det. Gå på en konsert så får du se hur jävla unik du är.
En annan grej jag har märkt på folk som är nya i en stil är att dom verkar kunna allt. Jag var på en konsert en gång och efter konserten så snackade några grabbar om hur mycket nya låtar dom spelade. Mmm jo visst den låten ni snackade om är 10 år gammal. Jävla posers.
"Hihi jag är så jävla unik". Bara för att din mamma säger att du är unik så är det inte sant.
Det gick en kille i en paralellklass i högstadiet. Han hade blivit "punkrockare" och var så jävla speciell. Han lyssnade på Good Charlotte. Jag HATAR Good Charlotte. Men jag och min kompis skulle driva lite med honom och sa att han inte var punkrockare. "Nää jag vet, Jag ska börja smika mig snart". Ehh ursäkta vad?? Sen när är det PunkRock och dra på sig eyeliner? Det är PunkRock inte någon jävla clownskola. Nu säger inte jag att jag kan allt om allt. Men jag utger mig i alla fall inte för att veta allt heller.
Alla kanske är speciella men ingen är fan unik.

Peace Out //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback