Ghetto GPS Voice Navigator

Jag och Patrik aka Don Patricio (Han vill att jag nämner honom i mina inlägg så jag får se till och göra det, Shoo Norrort) satt i bilen igår och var på väg hem från Falkenberg. Vi började snacka om GPS och tyckte att det skulle vara skit kul med en GPS som snackade invandrarsvenska. Tänk er att åka med en sådan.

Du startar bilen och han säger "Sho lenn va ska do kjora?". Du säger "Jag ska till Östermalm" och han svarar kvickt "Men va ska do Östermalm? Gå Rinkeby". "Men jag måste till jobbet". "Va ska do jobba? Gå rinkeby och tuta på guzzar mannen". Du går motvilligt med på det och sätter igång och åker. När du börjar närma dig avfarten så säger han "eyy kompis svänga höger om 200meter". Du kör vidare och råkar missa att du ska svänga av. Din kära GPS blir smått irriterad och säger "Men IDIJUT do missa. Gjor o-sväng". "Jag kör ju på en motorväg. Jag kan ju inte göra en u-sväng här". "Gjor o-sväng annars jag kutta dig svennie". Du gör en u-sväng på motorvägen och det blir kaos, men du lyckas komma iväg i alla fall. Strax glider du in i Rinkeby. Du ligger i en lagom hastighet. "Men bruschään va ska du kjora 45 på 50?? Axxa forr faan". Du svarar "Men polisen står ju där framme". "Schit i bängen bruschään va ska dom gjora?". Du gasar upp i 70 och passerar polisen. Dom slår igång blåljusen och följer efter. "eyy axxa bruschään axa". "Nej men jag måste stanna" Svarar du. "Men vad do ska stanna. Kjor fofan". Du ignorerar din GPS och stannar. Polisen kommer fran till bildörren. Och tar upp både fortkörning och u-svängen på motorvägen. Du förlorar körkortet. Man får ju köra 48timmar efter så du ska precis starta bilen och då säger din GPS "va ska do kjora? Gå hem". "Jag får köra 48 timmar ju" svarar du. "ja skiter i" säger han. Du kliver ur bilen och börjar gå. Din GPS ropar efter dig "Hej dåå gå helvete!!".

Det skulle vara underhållande bilkörning.

Shoo Norrort //Markus

Kommentarer
Postat av: David

hahaha jävligt underhållande :P fast jag hade inte velat åka till rinkeby varenda dag. Dock är det intressant att GPSen svarar på tilltal :P

2008-03-28 @ 16:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback