Bra jobbat Sverige

Nu har jag verkligen varit usel på att skriva inlägg. Men sånt händer väl ibland. Det här blir det sista inlägget på ett tag. Jag har semester och ska till Frankrike snart. Så under tiden får ni som läser klara er med det som finns. Jag tänkte skriva lite olika grejer idag eftersom jag inte har skrivit mycket alls dom senaste veckorna.

Jag tänkte börja med att skriva om FRA-Lagen. Ni vet den som det har skrivit om ganska mycket dom senaste veckorna. Den lagen klubbades igenom idag och den ger FRA (Försvarets Radioanstalt) rätt att avlyssna alla. Ingen brottsmisstänke krävs så alla räknas som kriminella.
Det är ju helt jävla sjukt. Hur fan kan man klubba igenom en sådan sak? "Har man rent mjöl i påsen och inga skelett i garderoben behöver man ju inte vara orolig" är ett argument man hör från dom som är för det. Men jag tycker inte att det håller. Jag är inte speciellt kriminell av mig. Jag kör för fort ibland, felparkerar och idag plankade jag på tunnelbanan. Alltså inte så tungt kriminell. Men jag vill ändå inte att folk ska läsa mina SMS, mail eller avlyssna mina telefonsamtal. Visst, har man rent mjöl i påsen så behöver man inte oroa sig. Men vad säger att det stannar där?? Snart kommer det väl lagar om att poliser får stoppa vem som helst på gatan och muddra även om man inte är misstänkt för något. Eller storma någons lägenhet hur som helst.
Hela grejen känns ganska mycket som 1984 av Orwell. Och att svenskarna i princip börjer sig framåt och bara tar emot är jävligt dumt. Svenskarna (jag räknas nog också in där) är så extremt fega. Jag är inte för våld, jag ser mig själv som Militant Pacifist(Vad det betyder kan jag ta i ett annat inlägg om någon vill), men det kanske behövs ett rejält upplopp för att politikerna ska fatta. Storebror går lite för långt nu.

Nästa grej jag tänkte skriva om är fotbolls-EM. Sverige åkte ju ut mot Ryssland. Och ska jag vara riktigt ärlig, och det ska man ju vara, så blev jag faktiskt glad att det blev som det blev. Men det beror på svensk media. Jag vet inte hur det är i andra länder, men här så är media så jääävla självsäkra och kaxiga. Ta Eurovision till exempel, det skulle ju gå så jävla bra för Perelli. Vad hände? Fiasko. Och samma sak nu. Sverige var ju bättre än Ryssland. Media lyfter upp Zlatan så högt på pedistalen att om han skulle pissa så skulle det kännas som monsunregn. Hur jävla bra kan han vara när han blir punktmarkerad? Överallt står det att Zlatan ska frälsa Sverige. Och som vissa tidningar så fyndigt skriver "Zuper-Zlatan". Så vitt jag vet så finns det 11 spelare på planen i varje lag. Så hur kan man räkna med att en spelare ska rädda laget?

Det var nog allt jag hade att skriva idag. Nu blir det som jag skrev innan ett litet uppehåll i bloggen. Det kan komma något sporadiskt inlägg ibland. Men antagligen inte. Kan bli så att jag lägger ner bloggen helt. Men då kommer det ett inlägg om det. Tills dess, ha det Zuper.

Fridens// Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback