Dog du? Skyll dig själv.

Fan vad usel jag har varit på att skriva den senaste tiden. Jag har bara inte haft orken att göra det. Men nu kör jag ett inlägg i alla fall. Sen blir det nog kanske ett till och sedan är det semester. Då blir det inte mycket skrivet. Men det är då och nu är nu.

I Märsta, den lilla orten där jag kommer ifrån, mellan Stockholm och Uppsala precis bredvid Arlanda flygplats(blev lite lång beskrivning), så tycker folk om att köra fort. Det har ju varit några dödsolyckor där. Senaste var för ungefär 1 vecka sedan. Jag förstår inte att idioterna inte lär sig. Hur i helvete kan man vara så dum att man kör som en dåre inne i ett samhälle? Jag tycker att man absolut ska få leka med bilen. Men inte där det finns människor. Senaste gången var det ju inte ens någon i bilen som körde fort som dog, utan det var en kvinna i en annan bil.
Det var en annan olycka som hände för några månader sen. Med risk för att låta känslokall, med det där var väl ett gäng jävla puckon? Kommer inte ihåg exakt hur det var. Men det var några yngre grabbar, 16års åldern. Fulla som fan, och idioterna snor en bil. Drar upp mot Arlanda och leker runt i halkan. Ja, visst låter det korkat? Sen kör dom in i ett träd och 1 eller 2 dog. Och sen helt plötsligt så är det så jäääävla synd om dom. Inte ett jävla dugg synd om dom. Fulla biltjuvar som dessutom är för unga för att köra, då får man fan skylla sig själv. Jätte synd om familjen, men fan inte om dom jävla skitungarna.
Och det gäller inte bara dom. Alla som gör sådana korkade grejer får skylla sig själva. Jag har dragit ner i ett dike i hög hastighet, innan jag hade körkort. Vems fel var det? Mitt så klart. Det var jag som körde och jag körde för fort. Jag bröt benet för ett antal år sedan när jag åkte skateboard, det var också mitt fel. Eller det beror på hur man ser det=p. Det är en helt annan historia. Men som jag sa, gör man dumma grejer så får man skylla sig själv.

Fridens//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback