Människor är idioter

Människor ska ju vara dom mest intelligenta djuren i världen. Det är rätt tragiskt faktiskt. Jag ska lista några saker som får mig att tveka till det påståendet. Det är inte så att alla gör dom grejerna. Men jag tar ändå hela mänskligheten som ett exempel.

1. Människan är det ända djuret i världen som har både sin egen ras och andra djur som fångar.
2. Kolla inlägget om amerikanska soldater(Brist på respekt).
3. Krig. Vi har ihjäl folk för att dom inte tycker som vi.
4. Vi hatar folk som inte ser ut som oss, beter sig som oss och tycker som oss.
5. Vi våldtar.
6. Folk läser faktiskt modebloggar.

Det finns mycket mer exempel men det där var några av dom. Och jag kan fan inte förstå vad folk tänker när som säger att människor är intelligenta. Och vi är fan inte civiliserade heller. Jag menar sitta och käka med pinnar? Kom igen. Jävla barbarer.

En annan grej är hur vissa skäller på andra även fast det är dom som har fel. Jag råkade ut för en sån grej förra veckan. Jag var ute och körde bil. Hade precis dumpat av Chrille på söder. Sen var jag på väg till mina kära blivande svärföräldrar. Jag svänger in på Götgatan vid medis. Längre fram är det ett rödljus. "Yes, äntligen ett ljus som är grönt" tänker jag. Slår i 2:ans växel och börjar gasa. Då kliver något jävla spöke till kärring ut mitt framför bilen. Hade det inte hänt så plötsligt och jag hade hunnit tänka lite så hade jag kört över den jävla haggan. Men kroppen reagerar ju på rutin och jag tvärnitar. Och kärringjäveln tittar på mig som om jag vore satan själv. Hon blänger skitsurt och sen slänger hon en blick över axeln och ser att hon har rött. Men din dumma jävel kolla det innan du går över vägen. Som sagt. Hade inte kroppen reagerat före hjärnan så hade jag kört över henne. Man vill ju inte slita på bromsarna för mycket.

Är det verkligen nödvändigt att skriva så här många inlägg varje dag? Jag kommer få idétorka snart igen och sen ligger bloggen i 1 år eller så.

Markus Tips: Gå inte mot rödgubbe. Nångång kan det vara jag som kommer körandes.

Peace //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback