Jag förutsåg framtiden!!!

Nu har det hänt en riktigt läskig grej. För några dagar skrev jag "Inte nog med att hackers hjälper så har vi folk som bygger robotar som hjälper till. Dom bygger vad vi alla tror är snälla hjälpsamma jävlar. Men vänta och se. Snart kommer det bara komma större och starkare robotar. Robotar med vapen. Intelligentare AI." Och vad har hänt? Jo, tyskar har byggt en robot som är ett steg närmre terminator. Nu säger inte det så mycket. Men ett steg är ett steg. Så här stod det i artikeln "Poängen är att om robotarna blir varse om sin miljö ska de kunna använda miljön till att utföra sina uppgifter. De första robotarna klarar nu av att känna igen ungefär 100 objekt, och använda dessa till sin fördel". Jag hade rätt. Man behöver inte ens 100 objekt för att döda en människa. Men en grej som jag reagerade på var att det vart tyskar som byggde roboten. Vill dom skapa tredje riket igen? Det dom inte fattar är att så fort datorerna sätter igång så är dom också körda. Tyskar är inte kloka.

Min dator jävlas fortfarande med mig. Jag tror att han har uppfattat vad jag skrev i mitt inlägg. Men jag fortsätter ändå. Sanningen måste ut. Undergången är nära.

To Arms //Markus

Kommentarer
Postat av: David

Jag förvånas faktiskt inte av att det är tyskar som gör detta. När har dom INTE viljat ta över världen ?

2008-04-22 @ 20:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback