Fuck with the man.

"Back in the old Greek times there lived a man named Orpheus. Loved his wife, took it easy on the ouzo, played a mean guitar. Upstanding guy. So what did the almighty gods do? They fucked with him. Made his life Hades. Why? 'Cause that's what those in power do to those of us with none."

Det är väl så eller? Finns ett oändligt antal exempel på det. Till och börja med Hitler. Han hade makt och vad gjorde han med den? Jo, han jävlades med alla oliktänkande. Sen finns ju Stalin, som enligt mig var minst lika jävlig. Men han dödade ju sitt eget folk. Varför får man inte läsa så mycket om det i skolan?
Eller kanske Bush. Världens just nu värsta terrorist, som har en hel värld som stödjer honom när han terroriserar oskyldiga. Visst inte bara oskyldiga men många andra får lida för det han bestämmer.
Sen har vi ju något som är lite närmre oss och det är juvår regering. Det mesta dom har gjort fram till idag är ju att jävlas med fattiga, sjuka, pensionärer, unga, ensamstående. Många av deras lagar och regler som dom har infört är bara för att gynna dom rika. Visst att dom har infört några bra saker. Men det gjorde ju Hitler också. Det betyder ju inte att dom är bra för det. Deras löfte om att inte fortsätta med trängselskatt gick ju åt helvete. Men man blir ju inte speciellt förvånad. Det är ju ändå politiker vi snackar om. Och man måste ju lova saker annars blir man ju inte vald. Sen om man håller löfterna eller inte det spelar väl ingen roll, eller?
Visst det är I-Lands problem. Tänk på barnen i Afrika. Ja, det är jätte synd om barnen i Afrika. Men nu bor jag i Sverige och jag vill gärna ha ett paradis här först. För även om Sverige är ett väldigt bra land och bo i så kan det alltid bli bättre. Och jag tycker att man ska sträva efter att få det bättre och bättre hela tiden. Även om det aldrig kommer bli perfekt för alla så måste man ju få drömma.
Nä, rövknullad kan jag bli på kåken. Det behöver jag inte bli av pappa Reinfeldt

Markus Tips: Säsong 4 av OZ på DVD. Nice

Peace //Markus

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Yes, Kimi är bäst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback