Slagsmål, fylla och elaka glassar.

Nu var det ett tag sen som jag skrev. Har inte haft idéer eller tid. Men det är sånt som händer. Men nu ska jag försöka få ner några rader i alla fall.




Läste tidningen Metro idag. Och där var det en artikel om en 36-åring som hade jobbat svart och fått ihop ca 200.000kr. Ganska mycket pengar. Men den här killen får dåligt samvete och går til polisen och lämnar in pengarna. Och som tack för det så får han en polis anmälan om skatte brott och skjuts till någon psykavdelning. Jag förstår att han åker in på psyket, för något ryck måste man ju få när man går till snuten med svarta pengar. Men en polis anmälan är väl lite taskigt. Han var ju ändå så ärlig att han erkände och lämnade pengarna där.

 

Nu tänkte jag berätta vad jag gjorde i helgen. Jag åkte på kryssning med Ellie, min bror och hans tjej. Och självklart så blev det nog lite väl mycket och dricka. Men det var väldigt kul. Vi kom tillbaka i land vid klockan 19 på kvällen och vi började ta oss hem. Vi satte oss i bilen, jag och brorsan hamnade i bak. Vi öppnade varsin öl och snackade lite. Sen började vi bråka om något. Kommer inte ihåg vad. Tillslut så stannade brorsan tjej bilen. Ellie och jag skulle gå sista biten. Det var inte så långt. Men jag var skit förbannad fortfarande. Så jag tog min öl och kastade den på bilen(väldigt dumt, men mycket sprit gör att man blir dum). Så brorsan hoppar ut ur bilen och ropar på mig. Så jag vänder mig om och ser hur han laddar en rejäl sving. Och på något konstigt sätt så lyckas jag ducka undan. Jag tar tag om hans midja och drar ner honom och sätter mig på honom och slår till honom över ögat. Sen skriker jag åt honom och frågar om han har fått nog. Men jag tyckte att det var konstigt att han inte sa något eller gjorde motstånd. Funderade på det och det enda jag kan komma på är antingen att han fick en sån smäll att han blev virrig och inte visste vad han skulle göra. Eller att han blev så paff över att lillebror är starkare. Han tränar ju ändå flera gånger i veckar och så pluggar han till polis. Jag träffade honom dagen efter och hans öga var helt igen svullet. Såg lite ut som rocky. Men man tyckte synd om honom. Men i alla fall så avslutades bråket där och vi gick åt varsitt håll. Sen fick jag dåligt samvete och ringde och bad om ursäkt då bad han om ursäkt. Så nu är allt bra. Bara dumt att bråka om en fyllegrej.

 

Hörde att det hade kommit en ny glass också. Den är formad som en stjärna, är rosa och pinnen är glittrig. Jätte gulligt säkert. Girlie heter den. Inte så konstigt tycker jag. Men det tyckte visst något idiot och påstår att den är kvinno förnedrande. Först har vi rasist glassar som nogger black och sen har vi glassar som förnedrar kvinnor. När ska detta ta slut? Så jävla patetisk hela grejen. Jag menar många kvinnor och tjejer gillar när det är rosa och när det glittrar. Så vad spelar det för roll? Men dom jag tycker mest synd om här är faktiskt glassarna. Dom är ju precis som människor. Vissa kanske är kvinnoförnedrande rasisiter. Men är det inte dumt att dra alla över en kam? Kanske dax att starta en organisation för utsatta glassar. G.R.I.S (Glassarnas Rätt I Samhället).

Nuff Said//Markus


Kommentarer
Postat av: Mårten

ojj, så det var bror din som du slog! där ser man! tuir att det slutade med att ni blev vänner igen iaf! =)
haha, ja, å sen de där med glassarna! det är faen synd om dem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback