Björn Gustavsson, Bra eller anus?

Björn Gustavsson (den yngre) fick "äran" att läsa upp Sveriges poäng i Eurovision grejen. Jätte kul tyckte dom flesta. Jag tyckte inte det var så kul. Jag förstår inte riktigt hypen om honom. Det man hör överallt är "Faan va rolig han är", "Sveriges bästa komiker" och liknade. För det första, kan man räkna honom som komiker? Man ser ju aldrig några stand up grejer som han gör. Jag skulle räkna honom till skådespelare. För det är ju det han är. Han kör komiska roller. Det är det många som gör. Dom brukar ju inte räknas som komiker. Och det Björn gör brukar inte vara så extremt kul heller. Visst youtube-klippet från parlamentet är skit kul. Men resten då? Jag säger inte att han är dålig. Grabben är säkert jätterolig när han gör stand up. Men han är ju bara medioker på tv. Dessutom verkar mycket av det man hör handla om att han är så snygg. "Åhh han e så heeet". Ja visst, han är snygg, men är det verkligen det man ska fokusera på? Och som bekant är inte han den ändå som folk verkar gilla bara pga utseende.

Hur kul kan det vara att bara höra att man är snygg när man försöker göra ett jobb? Hade det varit så att det var det man ville höra så hade man kanske blivit modell?

Jag var på bio för länge sen, Pirates den första filmen. När filmen var slut så satt det 2 tjejer någonstans och den första kommentaren jag hörde var "ameh Johnny Depp va sååå mkt snyggare än Orlandoooo". Det är antagligen sant, men kom igen. Min första kommentar var inte "Keira var så jävla heeet", även fast hon var det.
Och det var i princip samma sak när jag satt och glodde på en prisn break sida på 3ans hemsida. Kommentarerna var fyllda med "Världens bästa serie för dom är så jääävla snygga", "han e sååå mkt snyggare än han", "nää tvärtom". "Michel e sååå het", "Michel e sååå het", "Michel e sååå het", "Michel e sååå het". Men JAA det har blivit sagt 500 gånger. Det var ingen fokus på serien. Förutom några kommentarer, som förövirgt skrevs av killar. Det verkar som att en film eller serie blir världens bästa för tjejer om en person är snygg. Visst finns det killar som är så. Men inte i samma utsträckning.
Hade egentligen mer och skriva om detta, men ellie stressar mig. Hon vill visst se något med Brad Pitt, Kan inte förstå varför=P. Nä riktigt så är det inte. Men för att sammanfatta det som jag skrev innan så säger jag bara "det är patetiskt".

Fridens//Markus

Kommentarer
Postat av: Erika

Brad Pitt är ju en sjukt bra skådis, men det tog ett tag innan jag kom på det, just för att alla tyckte han var så snygg. Nackdelen med Pirates är ju att Depp, som också är en sjukt bra skådis, har en sån töntig roll att man bara kan fundera på om han är snygg eller inte...

2008-05-29 @ 09:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback