Nu är det bevisat. Jag ÄR smartare än dig. (Om du inte är smartare än mig)

Nu är jag rätt nöjd med mig själv. Jag gjorde ett IQ-Test precis och fick bättre resultat än vad jag räknade med. Jag gillar egentligen inte sådana test. Det känns inte som det är ett test på hur smart man är utan hur mycket man har lärt sig i skolan. Men med tanke på att jag aldrig var i skolan så är jag rätt nöjd. Jag fick svaret att jag jag övernormal och var smartare(eller som dom uttryckte det "bättre resultat") än 84% av populationen. Om dom nu menar i Sverige eller i världen vet jag inte. Men hur det än är så är det ju bra. Men som sagt, jag tror inte att det egentligen visar på hur smart man är. Inte till 100% i alla fall. Erfarenhet spelar nog större roll än något annat. Men det är i alla fall kul och veta. Speciellt eftersom jag förväntade mig att ligga närmre genomsnittet. Jag vet ju att jag inte är den smartaste personen i världen. Detta visar att jag inte är den dummaste heller. Men några siffror spelar ju ingen roll. Som min gode vän Mårten sa "Man kan ju ha 115 i IQ och ändå vara en idiot". Helt rätt mannen. Som tur syftade han inte på att jag är en idiot.

Jag gjorde även ett annat test på mensas hemsida. inget riktigt IQ-test men ändå. Där fick jag 120. Så någonstans där emellan ligger nog jag i alla fall. Men jag var tydligen inte välkommen att vara med i Mensa. Idioter. Ser inte genialitet när man ser det.

Jag gjorde också ett test om hur vuxen jag är. Och enligt det testet borde min ålder vara 31,7 år. Det testet var nog mer på skoj. Kan inte ha varit en seriös grej.

Nu ska jag och min hjärna vila lite så vi kan bli lite smartare tills imorrn. Då kommer jag pissa på 85% av befolkningen

Fridens//Markus

Kommentarer
Postat av: Erika

Ey smartskalle! Det heter "smartare än du". :P

Postat av: Emily

Det är bra,man ska vara smart. En intelligensbefriad människa kan omöjligen ta över världen. ^^
Haha förresten så har jag ny blogg xD

2008-05-15 @ 01:20:09
URL: http://heavenisahalfpipe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback