"buhu dom äter hundvalpar"

På dom 2 första nyheterna på Aftonblaskans sida så skriver dom om barn som har dött(blivit mördade). Strax efter har dom test av platt-tv. Men det är en annan sak. Jag satt och bara kollade igenom rubrikerna snabbt och såg detta:  "Det gör ont i hjärtat" Kajsa, 12, om att sörja en flicka som hon aldrig har träffat". Det är just därför man ska distansera sig till människor man inte känner. Annars skulle man bara må dåligt hela tiden. Och det som faktiskt förvånar mig lite är att hon inte verkar sörja dom andra barnen som blev mördade i Arboga. Som jag personligen skulle tycka mer synd om. Varför? Jo, för att dom var yngre. Och det är mer synd om deras familj för att dom barnen var 2.
Nu är det ju inte riktigt så att det är mer synd om den ena parten. Men jag tycker det verkar som att folk tycker mer synd om Engla. Varför verkar det så? För att den nyheten om Engla för det första har fler rubriker. Och sen står det något som det inte står på den andra nyheten. "Tusentals har mejlat om sin sorg.". 
Det verkar som människor väljer ut vissa som dom kan tycka synd eller känna sorg över för att få bättre samvete. Man kan ju bara ta en sak som Magnus Betnér sa. Citatet är inte helt rätt, men typ. "Folk tycker så synd om hundarna som blir väskor i asien. Men dom verkar inte fatta att det är barn som gör väskorna".

När jag ändå är inne på hundar i Asien så kan jag ju fortsätta med en snabb grej till. Människor blir ju inte bara upprörda att dom gör väskor av hundar, utan dom blir upprörda över att dom äter hundar. Men vad fan gör vi i Sverige då? Vi äter gris. Och det tycker muslimerna är idiotiskt. Vi äter också kossor. Och det är indiernas heliga djur. Och kom fan inte att klaga på att dom äter hundvalpar heller. Vi äter ju kalv. Så gnäll inte på vad folk gör i andra länder. Vi är lika dumma i huvudet i deras ögon.

Fridens //Markus

Kommentarer
Postat av: jimmy

Word!

2008-05-10 @ 18:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback