Årets första dopp.

Jag var på stand-up festivalen som var på Långholmen igår. Det var en kul dag. Jag åkte hem till Patrik någon gång vid 10-tiden. Vi drog iväg och käkade direkt och sen förbi bolaget. Där köpte vi en platta med öl och gick sedan hem till Patrik igen och satte oss och spelade lite tv-spel och drack öl en stund. Sen vid 12:30-tiden drog vi iväg till Långholmen. Det var fint väder, nästan för varmt bara. Vi satt och kollade in komikerna som uppträdde. Majoriteten av komikerna var riktigt tråkiga. Och dom som var roliga, typ Magnus Betnér, fick inte stå på scenen så länge. Så vi stod mest och snackade. Efter ett tag kom en av Patriks kompisar och en polare till honom. Och efter det så kom det ytterligare en vän. Så vi stod mest och drack öl och snackade skit. Kritiserade dom flesta komikerna. Man märkte verkligen kvalitet skillnaden på dom kända komikerna. Och Björn Gustavsson såg vi inte. Vem orkade??

Vi drog därifrån strax efter klockan fyra. Vi knallade ner till Reimersholme och satte oss på en brygga och fortsatte dricka öl. Patrik hade fått för sig och bada och började klä av sig. Jag funderade också på det, men ångrade mig när jag hade känt på vattnet. Jag satte mig och snackade med några av dom andra som var med. Efter en stund kom det 2 tjejer med kajaker. Efter ca: 10-11öl så är man rätt onykter, så jag fick för mig att låna en kajak. Och en av tjejerna lånade ut sin och jag satte mig ner. Det gick lite vingligt även fast jag höll i bryggan. Men när jag kände att jag hade fått balans så puttade jag ut mig. Jag tror jag hann 1 meter från bryggan då välte kajaken och jag druttade i med alla kläderna på. Jätte kul tyckte alla och skrattade så dom höll på att pissa ner sig. Jag kan tänka mig att det såg jääävligt komiskt ut.
Efter den lilla incidenten så stannade vi kvar en stund innan vi drog. Patrik och jag åkte hem till mig så jag kunde byta om. Sen gick vi ock käkade igen. Klockan var nog runt 20. Vi käkade och drack mer öl. Efter en stund kom en annan polare. Så vi satt där en stund och drack öl och sen gick vi till Humlegården. Där satt vi ungefär 30-40 minuter innan jag gick hem och Patrik och Micho drog iväg till söder.
När jag kom hem la jag mig i sängen direkt och somnade rätt fort.

Det var en riktigt kul kväll. Det hände nog mycket mer än vad jag beskriver, men så såg det ut i stora dag. Årets första dopp fick man i alla fall, även om det var ofrivilligt.

Fridens// Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback