Stockholm- Paradise On Earth

Jag satt och lästa morgontidningen i morse när jag var på väg till. Jag bläddrade förbi jobbannonserna och i princip alla ville att man skulle ha arbets erfarenhet.

"Vi söker unga personer som har minst 3 års erfarenhet av telemarketing"
"Vi söker unga personer som har minst 2 års erfarenhet av försäljning"

Hur hade dom tänkt sig att man som ung person har sådana erfarenheter egentligen? Det känns lite motsägelsefullt och söka unga personer med erfarenhet. Det är nog inte många som har det. Visst det finns alltid undantag men hur många? Det är lite svårt att få erfarenhet om man inte får chans att jobba. Ungdomar lär sig ju fort. Företagen skulle säkert tjäna på att utbilda dom unga. Bättre och ha en jobbannons där det står:

"Vi söker unga personer med erfarenhet av att prata i telefon"

Då skulle man säkert få en 1000 ansökningar per dag. Alla vet att folk runt 20 har minst 18års erfaenhet av telefoner. Man har i alla fall chans och bygga sin egen lilla armé och försöka ta över världen om dom inte kan sälja. Kanske lite långsökt men va fan man kan ju drömma=P.


En annan grej jag upptäckte imorse va att det börjar äntligen bli ljust. Klockan var strax efter sju och solen började gå upp. Man blir genast piggare och gladare. I och för sig så brukar jag ha vårdepressioner men det går ju över rätt fort. Det är bara skönt att det blir ljust igen. Efter en vinter i mörker och utan snö börjar man ju längta lite. Man får väl stå ut med och vara lite hängig några veckor. Stockholm på sommaren är ju rätt nice faktiskt.

En sak jag har undrat är varför folk i Sverige har sånt extremt problem med Stockholm. Har märkt av att många tycker att vi är dryga idioter. Klart som fan vi är dryga. Finns några anledningar till det.

1: Vi är dryga för att andra är dryga mot oss. Vem skulle inte vara en bitch mot bitches?
2: Stockholm är vackrare än alla andra städer. Alla andra är bara avundsjuka.
3: Vi är faktiskt bättre än alla andra=P

Det var allt för idag.
//Markus

"Independent we stand, Indepentent we fall"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback