*VIKTIGT*Fakta om datorernas plan att ta över världen

Jag tänkte egentligen skriva om Gud och religioner. Men min dator började bråka med mig. Det kan vara Gud som ville tala om att mina åsikter om hans "jobb" inte var välkommna. Eller så beror det på att min dator konspirerar mot mig, mot världen. Min gode vän Chrille skrev också om detta. Att datorerna kommer ta över världen.

Vad har jag för fakta för att backa upp mina teorier? Det finns en hel massa skit jag kan ta upp. Jag tänkte inte rabbla upp hela datorns CV men en liten del tänkte jag berätta. Men jag gör det med rädsla för mitt liv. Dom ser allt. Vet allt. Jag sitter vid min egen dator och skriver detta. Vilket gör att min dator, som ska vara min tjänare och göra det jag säger, vet att jag berättar om denna konspiration. Jag har vetat länge att datorerna kommer att sätta in sin stöt någon gång. Det är många år sedan jag såg signalerna. Men precis som alla andra lät jag det passera. och jag vet inte varför. Kanske trodde jag att det var mitt fel. Eller att det bara var ett elakt skämt från datorns sida.

Det första och egentligen mest skrämmande är att dom har människor som hjälper dom. Hackers. Dessa personer skapar virus som gör att datorerna jävlas med oss andra. Och där gör datorerna ett smart drag. För då får dom oss människor att kämpa mot varandra. Dom behöver inte göra något alls förutom att ta emot viruset och sen se på när vi svär över dessa hackers.
Inte nog med att hackers hjälper så har vi folk som bygger robotar som hjälper till. Dom bygger vad vi alla tror är snälla hjälpsamma jävlar. Men vänta och se. Snart kommer det bara komma större och starkare robotar. Robotar med vapen. Intelligentare AI. Datorerna har redan kontroll över väldigt mycket. USA's kärnvapen tillexempel. Men varför har dom inte satt in stöten för då? Det finns ett enkelt svar på det. Det är deras strategi. Låt människorna jobba åt dom. Det är bättre att människorna gör skit jobbet. Sen när datorerna har fått sina starka fotsoldater. Och bättre AI då kommer dom igång.

Det andra problemet är att människor är för naiva. Alla tänker att datorer kan inte tänka själva. Är ni så säkra på det? Hur många gånger har inte ni råkat ut för att datorn lägger av och hänger sig mitt i något viktigt? Tror ni att det bara händer av sig själv? Nej, dom testar oss. Dom testar hur starkt psyke vi har. Hur lång tid det tar innan vi knäcks.
Vad är det vi gör när vi har fel på datorn? Jo, vi ringer någon som "kan". Kan vad? Självklart fixar dom problemet. Men dom sätter även igång ett annat problem. "Men min dator funkar bra nu" säger nog dom flesta. Och det stämmer säkert. Men min fråga är: Hur länge gör den det? Ni lämnar datorn i händerna på deras allierade. Som tur finns det personer som verkligen KAN. Dom som tar bort felet. Som verkligen vill hjälpa. Så tänk på det nästa gång ni mobbar en datornörd i skolan. Ni kanske skapar nya fiender som slår sig ihop med datorerna.

Det tredje problemet är att datorerna jobbar ihop med varandra också. Som min och chrilles datorer gör. Båda verkar jävlas så mycket dom kan. Och min dator har flera allierade. Titta bara på meddelandet jag fick idag:

Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.

Och bara på dom få orden ser vi signaler. Första är orden "BAD REQUEST". Där får datorn oss att tro att det är vårat fel. Sen det andra "Your browser sent a request that this server could not understand.". Där är delen om att "Server could not understand" intressant. Det får oss att tro att datorerna är korkade. Därför avfärdar vanligt folk det som ett simpelt fel.
Men vi som är vanligt folk har inga ledar datorer. Vi har spioner. Dom som testar oss och skickar iväg informationen till sina ledare.

Sen har vi en fjärde grej. Det är den delen som är riktigt farlig. AI. Alla tror att datorerna inte kan tänka själva. Det kan dom visst. Om inte ni har fattat redan från det jag skrivit innan i detta inlägg så lyssna nu. Igår nämde jag spelet GTA:IV. Där finns en fysikmotor som heter euforia. Till att börja med är namnet vilseledande. Det får människor att tro att det är något bra. En eufori. Men nej, denna fysikmotor kan tänka själv. Tänker inte gå in på några detaljer om hur den funkar. Det finns och hitta någonstans.

Där har ni lite fakta om det. Jag tänkte avsluta detta inlägg med en liten del ur chrilles inlägg om samma ämne.

"När de sista människorna står framför huvudservern och ska rädda världen från den totala kataklysmen så frågar kontrolldatorn lite vänligt ?Du håller på att avsluta programmet, alla processer kommer att försvinna, vill du spara innan du avslutar?? När människorna bryskt klickar på nej så kommer självklart sparprocessen sättas igång ändå, och så fort dom har avslutat och vänt ryggen till så kommer alting att börja om på nytt."

Fridens //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback