Stureplan-Sveriges pisställe nummer 1

Stureplan, en vägkorsning mitt i Stockholm. Fullt med heta nattklubbar, exklusiva affärer, dyra kafféer och patetiska människor. Tydligen finns det också en lista över dom 100 mäktigaste personerna på stureplan. Det kan ha varit dom 100 mest inflytesrika eller mest patetiska personerna. Vem håller koll på det egentligen?
En större fråga, tycker jag, är hur i helvete man vill bli förknippad med det där dryga skithålet till plats? Läser inte folk tidningar? Skulle det där vara något helt annat ställe, utan en massa brats utan moral som super med pappas pengar, så skulle alla ställen där gått i konkurs för länge sen. Vad tänker man när man hör ordet? Det jag tänker är kvinnor som blir drogade, våldtäkter och rasism bland annat. Varför gå ut på ett ställe där det händer så mycket skit?
Jag vet att sådant händer över allt. Men just där verkar det vara så jävla utbrett. Grabbar som tror att dom kan köpa kvinnor för en drink. Och inte nog med det. Dom dumma jävla fjortisbrudarna går med på det också. Men visst trivs man att hoppa runt i varenda säng på hela östermalm och bli kallad drinkluder så får man väl det med.
Men kom inte och klaga på att man blir illabehandlad efter det.
Jag säger som Magnus Betnér sa så vist en gång. "Tommy Zethraeus kanske inte var så jävla fel ute. Släpp ut honom och låt honom göra klart jobbet"

Peace //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback