Sprängde dom Shulman?

Jag var på väg hem vid 12-tiden idag och såg att det stod en massa poliser överallt och det var avspärrat. Jag undrade vad som hade hänt. Jag parkerade bilen och skulle gå. Då såg jag att min gata också var avspärrad. "Shit" tänkte jag och hoppades på att mitt hus var okej. Jag tittade och allt såg bra ut. Kanske var det en skottlossning. Typ någon hade gått berserk och mejat ner 10 oskyldiga människor GTA-Style. Nä, inte det.
Då kände jag lukten av rök. Terrorattack då? Någon som har sprängt Mocco åt helvete. Nej tyvärr, inte det heller. Då såg jag lite rök som kom från Nybrogatan. "Yees dom har sprängt Alex Shulman" tänkte jag direkt och jublade.
Jag gick med ett nöjt léende på läpparna fram till några poliser och frågade om jag kunde få smita förbi avspärrningarna och gå hem. Den söta kvinnliga polisen frågade vart jag bodde. "Vadådå? Vill du följa med hem?" tänkte jag säga. Men jag tyckte det verkade opassande. Dels för att jag inte är singel och för att jag inte vågade chansa på att hon inte skulle ta med sig batongen. Vem vill ha en sådan i röven? Men jag visade vart jag bodde och hon sade att det var okej. Tack sa jag och knallade hem. Slog igång datorn och kollade vad som hade hänt. Det var någon pub som hade brunnit. Alltså inte Shulman. Fan!

Peace //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback