Musik man kan relatera till

Som jag nämnt tidigare så älskar jag musik. Mestadels Punkrock, Ska och akustiskt musik(Bandit Unplugged är grymt jävla bra.). Men jag gillar mer än så. Lite hiphop, Emo, punk, rock etc etc. Jag gillar seriösa låtar, inte så seriösa låtar. Sorgliga låtar och glada låtar. Något som jag också gillar, och det gäller nog dom flesta, låtar som man kan relatera till. Sådant som får en att tänka på saker man själv har varit med om och saker man känner. Och det behöver inte ens stämma överens helt utan det kan vara en vers, en mening eller ett ord som får mig att bli glad, ledsen eller arg. Vissa låtar kan jag ha lyssnat på i evigheter innan jag känner något speciellt förutom att det är en bra låt och andra hör jag det direkt.
Det finns säkert flera hundra låtar som är så speciella för mig jag ska skriva upp några av dom i alla fall

No Use For A Name-International You Day
Senses Fail-The Irony Of Dying On Your Birthday
Bad Religion-You
Blink 182-Josie
Vildsvin-Saga Utan Lyckligt Slut
Nikola Sarcevic-My Aim Is You

Det var några av dom. Mest depp och kärlek blev det visst. Men jag ska försöka göra en glad lista nästa gång.

Jag undrar om man kan lära känna folk bättre om man skulle få reda på deras speciella låtar? Typ innan man träffar någon och dom skriver ner några rader med låtar som betyder mycket eller har betytt mycket så kanske man kan få en glimt om hur personen är eller har varit. Skulle vara kul och veta. Jag tror att det är så i alla fall.

Peace //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback