Medvetslös

Jag satt och kollade runt på nätet och hittade en blogg/sida som kallar sig "Sveriges största renodlade modesajt för män. Vi skriver dagligen om stil, mode och kroppsvård för nyfikna och medvetna män". Medvetna?? Om vad? Att modebloggar suger? Att det är krig i irak? Eller vad? Alla är väl medvetna om något? Om man inte är medvetslös förstås. Men är man det kan man ju inte läsa. Annars är det väl inte många som är omedvetna? Alla är inte medvetna om allt men men ingen är väl helt omedveten? Om man som sagt inte är medvetslös.
Jag hittade också en annan sida som kallar sig " Den medvetna modebloggen ". Tjejen som skriver det lär alltså inte vara medvetslös hon heller. Vad är bloggen medveten om?
Jag blir så irriterad på allt om mode. Läste en tidning och på framsidan stod det "Kläderna du MÅSTE ha". Vadå måste? Jag MÅSTE INTE ha en ful jävla v-ringad tröja. Jag måste inte ha ett par skor från märket "nånting nånting". Och jag måste absolut inte ha någon klänning som slutar över mina knän med matchande högklackade gympadojjor eller vad som är "inne" nu förtiden.
 En annan sida skrev "Allt du bara måste veta om människorna och händelserna på och kring Stureplan". Jag vet redan allt om mäniskorna på stureplan. Ett gäng dryga, ytliga människor som tror sig vara bättre än alla andra och som tror att man kan behandla folk hur som helst för att pappa har pengar.
Nä, jag MÅSTE fan ingenting. Men jag VILL spränga Stureplan åt helvete.

Fuck MÅSTE //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback