Markus Svarar

Dags för mig att svara på frågor igen. Det var ett tag sen. Jag vill bara påminna att alla frågor är riktiga. Jag har alltså inte hittat på dom.


Fråga:
Min sambo var ute på krogen med sina kompisar, några dagar senare hittade jag sms i hans mobil som han skrivit till en tjej han träffat ute. Det stod att han tyckte hon var trevlig och ville träffa henne igen. När jag konfronterade honom sa han att han vill bli vän med henne. Jag ser detta som otrohet och funderar på att göra slut, vad tycker du? //Sarah

Svar:
Frågar du en annan människa om du ska göra slut eller inte? Kan du inte tänka själv? Först frågar du om jag tycker att du ska göra slut. Snart kommer det frågor om vad jag tycker att du ska jobba med. Och sen blir det vart du ska på semester. Inom en snar framtid kommer du fråga mig om jag tycker att det är dags för dig att gå på toa.
Men jag har ju tagit på mig detta extremt stora ansvar och styra över andras liv så jag får väl svara på frågan. Jag tycker att du är paranoid och försöker kontrollera honom. Tänk om han sa att du inte får skaffa nya vänner? Så länge han inte gömmer benet i grottan för att uttrycka det fint så tycker jag inte att du ska vara orolig. Men det riktiga problemet du har är att du måste lära dig och fatta dina egna beslut. Annars kan man inte bli vuxen. //Markus

Fråga:
Hej. Jag kan inte glömma mitt ex. Det var 3 år sen han gjorde slut. Och jag hoppas fortfarande på att det ska bli vi. Hur blir jag fri? //Sonja

Svar:
Det första du kan göra är ju att skaffa dig ett liv. Det är ju bara patetiskt att springa runt och önska. Gå ut och sup. Sen går du hem med första bästa kille och har hårt gorilla sex på hans balkong så grannarna ringer polisen. Sen pucklar snutjävlarna. Då lovar jag att du får annat och tänka på. Lycka till =) //Markus

Fråga:
hej. min bästa kompis ska gifta sig i sommar. men jag tycker att hennes fästman är en riktig idiot. bör jag säga något eller är det ett stort no-no.

Svar:
Jag vet vem du är. Nåde dig om du snackar skit om mig till Ellie.


Det var dom frågorna som jag hittade denna gång.

Fridens //Markus

Kommentarer
Postat av: Erika

Stillsam fundering ang fråga 1: varför i hela friden kollar man sin sambos mobil? Svar: ja, du ska göra slut. Är du så j-a svartsjuk och kontrollerande borde du ha en hund istället, om ens det. Och fortsätter du sådär så kommer snubben ändå att göra slut med dig förr eller senare...

2008-04-17 @ 21:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback