Människor är inte värda lika mycket

Nu har media kommit in i en våg av hemska saker som händer barn. Söta barn såklart. Annars går det ju inte. Det är som sånna där vegeterianer som inte äter söta djur. Men vad beror det på att dom fokuserar så mycket på dom stackars barnen? Har det blivit mer våld mot barn eller är det bara så att tv och tidningar väljer att skriva om det? Jag tror på det senare. Men det måste vara söta svenska barn. För vi har ju redan fokuserat på dom svältande barnen i Afrika, så det är inte synd om dom mer nu.
Jag personligen skiter i vilket. Det är jätte hemskt det som har hänt den senaste tiden. Och det är synd om alla inblandade. Jag kan inte sitta och tänka på det hela tiden. Man blir bara deprimerad om man tänker på alla hemska saker som händer i världen. Det som är ännu nmer tragiskt är att det är bara synd om dom personerna i några veckor, kanske ett par månader. Sen då? Då kommer det en ny hemskt grej som tidningarna kommer fokusera på. Typ våldtagna kvinnor, en ny naturkatastrof eller Håkan Hellström släpper ett nytt album. Och då kommer media fokusera på det ett tag. Och då är det synd om dom våldtagna kvinnorna, dom inblandade i katastrofen eller dom som lyssnar på Håkans skiva. Och visst det är jätte synd om dom. Speciellt dom stackarna som blir skadade av den ylande och tondöve Göteborgarens falska röst även om det är självförvållat. Men jag sitter inte och tycker synd om dom. Det där lät hemskt kanske. Men det händer så mycket skit i världen att jag stänger av min empati för människor som inte är i min närhet.
Jag skulle inte vilja ha en massa skvaller tidningar som Aftonbladet eller Expressen springandes efter mig dag ut och dag in om en sådan tragedi hände mig. Jag skulle inte orka med att hela svenska folket tycker synd om mig.

Alla har sina egna problem. Och även om vissa har det värre än andra så är det jobbigt med problem ändå. Och därför ska man konsentrera sig på sitt. Annars blir man som sagt deprimerad. Nu låter jag nog mer av en känslokall idiot än vad jag är egentligen. Men tyvärr är det så att människor är olika värda. Mina nära är mer värda än vad andras är för mig. Och jag antar att andra känner precis likadant för sina nära och kära. Den som inte gör det kan inte tycka om sin familj och sina vänner så extremt mycket.

Fridens //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback