I-Landsproblem

I-landsproblem tycker jag är ganska kul. Man tycker att man har det så jobbigt ibland och det är över skit grejer egentligen. Vissa gnäller att dom inte har pengar(jag är ett utmärkt exempel). Jag brukar ha rätt dåligt me pengar ibland. Rätt ofta. Och många tycker så synd om sig själva. Men det gör faktiskt inte jag. Visst skulle det vara roligt att ha mer pengar. Men jag skulle säkert ha någon tusenlapp extra om jag inte hade köpt tv, dator, kabel-tv, internet och så vidare. Men många gnäller verkligen enormt mycket. "buhu jag har inte några pengar alls". Nä men du har tak överhuvudet, mat för dagen plus ett gäng onödiga grejer. Man ska vara glad för det man har och inte ledsen för det man inte har.

Andra i-landsproblem är t.ex. att man inte har den senaste mobilen, det finns inget på tv, det regnar, man måste jobba 8 timmar om dagen för skit lön, jag har skavsår på fötterna and so on. Listan kan göras lååång. Varför ska man egentligen ha den senaste mobilen? Det räcker väl att man kan ringa dit man vill?
Och att det inte finns något på tv:n vet man ju om. Det mesta som går är skit ändå. Det finns dom som inte ens har en tv. Dom får leka med kottar, som jag gjorde när jag var liten(eller så var det min mamma som gjorde det. aja skit samma).
Det är väl mysigt när det regnar ibland? Sitta innte glo på skräp program på tv. Om man nu har en tv dvs. Har man inte det får man ta med sig kottarna in. Du ska vara glad att det inte regnar bomber istället. Det är värre än lite vatten skulle jag tro.
Du ska vara glad att du har ett jobb. Det finns folk som jobbar 16timmar och får mindre pengar. Tänk på det nästa gång du använder pengarna du inte har och åker till Thailand på semester.
Lite skavsår är ju inte så farligt. Det som inte dödar härdar. Tänk på dom stackarna som får benen bortsprängda av minor. Där kan man snacka om jävliga sår.

Självklart kan man ju inte sitta och tänka på att andra har det värre hela tiden. Då blir man ju bara deprimerad. Men ibland kan man ju i alla fall försöka uppskatta det man har. Och vara glad över att man har något i alla fall. Det finns alltid någon som har det värre.

Peace //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback