HOME AT LAST!!

Jag började åka hem från jobbet vid klockan 15:00. Jag kom in genom dörren hemma ungefär klockan 18:30. Restid: 3timmar och 30minuter. Vad var orsaken tid att det tog så lång tid att åka hem när det brukar ta 30-40minuter? Jo, köer. En lastbils chaffis körde på någon bropelare vid tomteboda så dom tvingades stänga ner Essingeleden.

Vad är poängen med att jag skriver det då? Hade förbifart Stockholm funntis så hade inte hela Stockholm varit en parkeringsplats. Det finns folk som tycker det är dåligt för miljön och bygga en väg som går runt hela stan. Visst, det må vara dåligt. Men vad är då 1000 bilar som spottar ut avgaser på en sträcka som är några kilometer? Tänk er då att HELA Stockholm ser likadant ut. Hur bra är det för miljön? Jag kan nästan garantera att Förbifart Stockholm är en piss i Mississippi jämfört med det. Och ändå finns det folk som är emot det. Stockholm växer, det flyttar in mer människor, och då kommer det mer bilar. Därför behövs en ny stor väg som får bort trafiken från stan. Men sådana id tänker på miljön ser inte längre än näsan räcker. Dom vill få bort alla bilar istället. Men hur dumma är ni? Det kommer inte och hända.

Men som sagt det tog mig över 3 timmar och åka hem. jag körde jobbarbilen. En skräpig Opel Combo från 1500-talet, utan AC, med taskig motor. Hur reagerade den motorn då? Det ska jag tala om. Värmen i motorn gick upp till farligt höga tempraturer. Men smart som jag är så vet jag ju hur man "kyler" motorn. På med full värme i kupén. Då kokar inte motorn. Men med typ 500grader ute så är det inte underbart att åka med full värme i bilen. Vad ska man göra? Inte komma hem eller svettas som en gris innan jul? Jag väljer grisen. Så här såg min resa ut i korthet: 3 och en halvtimme för att åka hem. Jag var pissnödig hela vägen. Det var 500grader ute och 600 i bilen. Men motorn kokade inte i alla fall. Men det värsta var att mina cigg tog slut någonstans efter hälften. Jag var ju lagom glad när jag kom hem till min gata i stan. Men vad händer då? Det finns inga parkeringsplatser. Letar en liten stund. Jag ser en perfekt plats lite längre fram. Så jag åker fram för att vända och parkera. Då snor en volvo jävel platsen. Jag var färdig att gå fram och knäcka nacken på han som körde. Men som den fredliga mannen jag är så lät jag bli. Med 600grader i bilen fortsätter jag leta. Tillslut hittar jag en plats och parkerar. "HOME AT LAST" skrek jag och gick hem.

Fridens //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback