Hemma, som festival fast bättre.

Jag fattar inte grejen med festival. Ta Hultsfred som exempel. Sitta i 3 dagar och supa, inte duscha, käka skit mat, sova utomhus och lyssna på musik? Hur jävla lockande är det på en skala? Precis allt det där kan jag göra hemma i Stockholm. Billigare är det också. Plus att man har valet att gå hem och sova om det är kallt. Endags festivaler funkar skit bra. Men 3 jävla dagar? Nej fy fan. Hellre står jag och pissar i en buske i hulmegården än nere i någon jävla håla med flera tusen fulla fjortisar.
Som sagt. Låta bli och duscha det kan jag göra hemma. Käka slemmiga nudlar, det kan jag göra hemma. Sova utomhus? Jupp, hemma det med. Med valet att gå hem om man vill. Lyssna på musik då? Det kan man väl inte göra hemma? Jo det kan du ge dig fan på att man kan.
Alltså är hemma som festival, fast bättre. Utan leran, utan myggen. Och med öl på bolaget.

Peace //Markus

Kommentarer
Postat av: Erika

Den där känslan drabbade mig när vi åkte rockbåten för några år sen. Folk satt i hytten och söp alt. hängde i schlagerbaren. Hade varit billigare och bättre att sitta hemma, dricka öl (som inte hade varit rumstempererad) och lyssna på Rockklassiker 106,7.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback