En dag i högvakten

Jag var ute på stan idag med chrille och erika. Vi knallade runt, käkade, fikade och snackade skit. På vägen hem så gick jag förbi slottet. Jag såg vakterna stå där. Ni vet dom vakterna som skjuter på varandra när dom inte står helt stilla och ser fåniga ut. Jag funderade på hur kul dom egentligen har det. Kan tänka mig hur deras dag ser ut.

07:00: Dagen startar. Dom ställer sig i sitt lilla bås. Och vaktar kungen. Som inte ens bor där. Alltså vaktar dom ett stort hus med turister i.

07:30: Åh en fiskmås flyger förbi.

08:00: Åh en fiskmås flyger förbi med en fisk i munnen. "Fan jag borde ha ätit frukost".

09:00: Ett gäng japanska turister stannar och fotograferar vakten. "oooh is this leally the loyal castle?". En fiskmås flyger förbi tätt följd av 2 andra fiskmåsar. Trekant på g?

09:30: Ett gäng tyska turister stannar och fotograferar. "Where bist das elch?". En fiskmås flyger förbi med en fisk i munnen. "Den jäveln retar mig. satans hackspätt"

10:00: En limosin stannar. Kan det vara kungen? Nej, ett gäng rika japanska turister. "Is the king home? I leally leally need to see him". En fiskmås flyger förbi.

10:30: En limosin stannar. Madde kanske? "Nu jävlar får jag ligga".  Nej, inte idag heller. En hel flock fiskmåsar flyger förbi.

11:00: En fiskmås flyger förbi med en fisk i munnen. "Nice lunch nu. Fisk kanske?"

Och så flyter dagen förbi. Han kommer hem och hans tjej frågar "Hade du en kul dag på jobbet älskling?". "Mmm super spännande".

Peace //Markus




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback