Dinner Wars

Först vill jag bara korrigera ett misstag. Jag stavade fel på Davids flickväns namn. Emily ska det vara. Rätt ska vara rätt.

Det var krig nyss. Det är sant. Det var ett hårt, intensivt men kort krig. Om vad jag skulle äta. Efter att ha svultit mig själv hela dagen för att sen åka till Ellies föräldrar och äta så var jag rätt hungrig. Men Ellies käre far ringde. Det hade varit en hård kväll igår så det blev ingen mat. Då bröt det ut. Det stora kriget. Det hade legat och pyrt några timmar. Några små sammandrabbningar hade inträffat under dagen, men dom lugnade jag ner med hjälp av cigaretter. Men nu när det inte bjöds på mat blev det en våldsam stämning.

Magen kurrade. Först på plats var Japan. Dom gjorde närmanden med en utsökt yakiniku, som snabbt slogs tillbaka av Indien som frestade med ris och currykyckling. Dom båda krigade hårt ensamma mot varandra. Men snart kom Italien in i bilden. Dom svepte snabbt ihop en pizza. Men dom båda asiaterna slog ner motståndet snabbt. Pizza käkade jag ju i fredags. Så vips var Italien ute ur spelet lika fort som dom kom in.
Japan och Indien fortsatte och fajtas. Då kom det. Fajtas? Låter som fajitas. Och så var dom 3. Mexarna kom in i spelet. Dom med sina härliga tacos, burritos, fajitas,enciladas och så vidare. Dom slogs hårt men ännu en gång så slog asiaterna sina påsar ihop och gjorde sig av med sin motsåndare. Mexiko var ett minneblott.
Japan och Indien krigade för fullt. Japanerna kastade sushi på indierna. Indierna kastade curry på japanerna. Det var tight in i det sista. Men tillslut fick Indien ge sig. "Thank you come again" sa indierna och gav sig iväg.

Japanerna som var helt slut efter det hårda slaget bara väntade på mig. Dom la sig för att vila. Men vad händer? Deras listiga grannar Kina anfaller. Dom hade väntat i kulisserna på att en sida skulle vinna. Japanerna försökte slå tillbaka en kraftig attack, men förgäves. Kina vann redan innan slaget kunde börja.

Dom bjöd mig på 4smårätter och jag blev mätt. Tack så mycket=D.

Fridens //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback