Det står en rosa elefant på gården

Ännu ett inlägg idag. Har jag inget bättre för mig idag? Tydligen inte. Inget kul på tv och jag orkar inte spela heller. Så det blir lite musik, cigg(underbar drog=p) och skriva lite i bloggen. Jag tänkte bara skriva om lite lättsamma grejer . Inget gnäll nu faktiskt. Men vem vet det kanske kommer.

Det är första april idag. Jag har som tur inte råkat ut för något skämt vad jag vet. Och det är ganska skönt. Jag kommer ihåg när jag var liten typ 6-7 eller något. Morsan lurade mig att det fanns en rosa elefant på gården. "Wow" tänkte jag och sprang till fönstret. Men fanns det någon rosa elefant där?? Nej knappast. Så självklart skulle jag ge igen. "Nu jävlar"tänkte jag.Så 5 minuter senare så sprang jag till morsan och sa "Mamma mamma det står en rosa elefant på gården". Morsan blev jätte förvånad och sprang till fönstret för att kolla. "April april" skrek jag glatt. Och vi skrattade gott. Så här i efterhand så tror jag nästan att hon aldrig gick på det. Men det var kul då.

Jag har faktiskt börjat fundera mycket på hur det va när jag var yngre. Jag gjorde ju skit mycket korkade grejer.
Det var en kväll som jag och en kompis gick ut till några lador på en åker i närheten vart jag bodde. Dom var typ övergivna. Huset som var där var en knarkarkvart. Och ladorna användes som förråd. Jag och min kompis hittade några träpinnar och började gå berserkargång på allt. Och jag menar ALLT. Inget gick säkert. Vi slog sönder fönster, toaletter, handfat. Vi slog sönder en gammal kassaapparat. Jag vet inte om pundarna hade en affär där. Dom kanske var ärliga pundare och ville hålla koll på vad dom säljer och betala skatt. Eller om dom hade gjort inbrott i någon affär. Men i alla fall. Vi fortsatte in i ladan och där slog vi sönder datorer, skärmar ännu mer fönster och en kopiator. Vem vet vad kopiatorn användes till? Kanske någon kontorsnisse som kopierade röven och scannade in i datorn och använde som bakgrundsbild. Eller en kåt VD som satte på sin sekreterare. Jag tror vi höll på i 3-4 timmar och snackade skit och slog sönder saker. Vi funderade på att bränna ner hela skiten också. Men vi lät bli.
Några veckor senare kom lokaltidningen ut och det stod om huset och ladorna. Vi var ju inte dom ända som hade varit där. Några graffare hade varit där också. Men det stod om grejerna vi hade gjort också. Vi blev rätt nöjda. Man är inte så smart när man är 15 och full med enegri. Ytterligare några veckor senare så brände brandkåren ner huset och ladorna. Jag och min kompis blev lite ledsna eftersom vi hade velat göra det.
Som sagt jävligt dum grej att göra.

Men fortfarande så ser jag tillbaka på det med glädje. Jag hade jävligt kul när jag var 14-16. Visst jag har det nu också. Men just då var man så bekymmerslös. Hakunamatata. Men jag har ju mer eller mindre växt ifrån det. Visst kan man få suget att göra dumma grejer ibland. Och vissa gånger kanske jag till och med gör det. Inte riktigt lika korkade som just det där var. Men nu får man ju tänka efter lite på vad man gör. Jag har ju fast arbete, lägenhet, Playstation 3, 42" och så ska jag ju gifta mig i sommar. Och man vill ju inte fucka upp allt får att man får för sig att slå sönder en lada eller någor sådant. Man blir vuxen. Både på gott och ont.

Peace Out //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback