Datorerna tar över världen. Del 3

Nu ska jag skriva ett inlägg till om kriget mellan människor och datorer. Läste i en tidning att japanerna har kommit på hur man använder tankekraft för att kunna styra en robotarm. Dom fäster sensorer på/i hjärnan som leder ner till armen.
Vad är det för speciellt med det? Jo, det är väldigt speciellt. Tyskarna bygger Terminators och japanerna bygger Cyborgs. Lägger man ihop 1 och 1 så blir svaret 2. Om man räknar matte. Men nu blickar vi tillbaka till andra världskriget. Där krigade dom allierade mot axelmakterna. Vilka var det som var med där? Det ska jag tala om för er som inte läste historia i skolan. Det var bland annat Tyskland och Japan.
Detta är värre än vad jag befarat. Jag trodde att det bara var några enstaka människor som hjälpte datorerna. Men nu kommer det fram att Axelmakterna är tillbaka.

Men tillbaka till robotarmen. Eftersom jag är så bra på att gissa så ska jag försöka tala om hur den funkar. Som jag skrev tidigare så fäster man sensorer i hjärnan som då styr armen. Japanerna må vara korta och sneögda, men dom är listiga små jävlar. Dom kommer att lägga in ett chip i den där armen som gör att den tar över hjärnan istället.

Så japanerna bygger en Cyborg armé och tyskarna bygger sin Terminator armé. Vad händer härnest? Italien bygger mördar-pizzor och livsfarlig robotpasta? Dags för dom allierade att börja planera vad deras steg blir. Men dom verkar inte ens bry sig. Det ända bra jag har att säga ät att tyskarna och japanerna kommer gå samma öde till mötes när alla andra är döda.. Kanske innan till och med. Även datorer behöver lite target practice.

//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback