Barn eller inte barn?

Det är någon fransk författare som har släppt en bok med 40 anledningar att inte skaffa barn. Och den kvinnan satt och pratade om boken och massa andra grejer. Hon har 2 barn som är i yngre tonåren som alltså fattar vad hon säger. Och i intervjun så säger hon att hon ångrar att hon skaffade barn. Kul för dom ungarna och höra sin morsa säga det. Hon kanske skulle ha tänkt på det innan hon skaffade sig 2 barn. Borde hon inte ha fattat efter det första att hon inte ville ha ungar? Hon sa också något i stil med att hon inte kunde lämna bort barnen eftersom att hon slutför det hon påbörjar. Vilken jävla idiot. Det låter som att ungarna är något projekt.
Om man kommer fram till att man inte vill ha barn innan man får några så gör det ju inget. Det är ens eget val och man har sina anledningar. Det är helt lungt för mig. Men om man har barn och sen ångrar sig kanske man ska behålla den åsikten för sig själv. Dom barnen måste ju verkligen känna sig uppskattade. Jävla idiotkärring. Tänk lite innan du hoppar på något som du inte känner för.

Kommentarer
Postat av: Liza

Men fy vilken hemsk mamma, jag skulle bli hur ledsen som helst om min mamma sa så om mig.

Postat av: Elisabet

klantigt att säga så, snacka om att barnen känner sig såååå uppskattade och välkomna : hej jag är född men mamma tycker jag var ett misstag som hon inte ville va med om egentligen... döööh... :/

Ha de bäst

2008-04-09 @ 10:18:31
URL: http://d2spirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback