För mycket oavgjort

Säsong 1 2007
-------------


12:e Augusti

Lämnar kontrakt förslag till den 15 åriga AM/f Lauri Dalla Valle från Finland.
Han ser väldigt bra ut på papper och kan komma att betyda mycket för laget i
framtiden.

Förhandlingar om Mills och Morris.


14:e Augusti

Dalla Valle accepterar kontraktet och skriver på.


15:e Augusti

Yeovil accepterar mitt bud på Morris men jag tackar nej till honom. Känns inte som jag
behöver honom trots allt.

Cup match mot Southampton. Det kommer inte gå vägen. Dom är för starka för mig.
Chrilles Wycombe lyckades med att spela lika mot dom. Men nu är det allvar och ingen
träningsmatch.

Laget för dagen är:

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Edds
DC: O'Hanlon

AMR: Wright
AML: Dyer
MC: Andrews
MC: Cameron

FC: Knight
FC: Wilbraham

Mina inlånade ordinarier Reid och Ephraim får inte spela.

Första 45 så pressar Southampton på hårt. Dom får in 3 mål innan halvtid.
Jag får några chanser på mål men inget att hurra över.
Andra halvlek funkar lite bättre. Försvaret håller igen hålen bättre och
anfallet får in fler bollar på mål. Cameron får in ett skott i mål efter
en fin pass från Dyer. Men motståndarna gör ytterligare 1 mål och
vinner tillslut med 4-1.

Som jag trodde så åkte jag ur cupen. Men sånt är livet.


18:e Augusti

Första liga matchen mot Chrilles Wycombe. Efter förlusten i träningsmatchen
söker jag efter en vinst och en chans att knäppa chrille på fingrarna.

Lag:

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Edds
DC: O'Hanlon

AMR: Wright
AML: Reid
MC: Andrews
MC: Cameron

FC: Knight
FC: Ephraim

I princip samma lag som mot Southampton. Men Ephraim och Reid är tillbaka.

Första halvlek flyter på och är ganska jämn. Wycombe är lite bättre och får
in ett mål. Edds blir skadad innan halvtid och Christon ersätter.
Andra halvlek blir jämn den med, men mina grabbar är aningen bättre.
Cameron skjuter in 1-1 målet och Knight får in 1 boll i 89:e minuten
som blir bortdömt.
Matchen slutade alltså 1-1. Rättvist resultat.


Erbjuder backen Pablo Mills ett kontrakt. Som han gödkänner. Jag blir glad,
styrelsen blir glad, fansen blir glada. Alla är glada.
Mills är en stak back som kommer täta till försvaret bättre.


22 Augusti

Både Jemal Johnson och Kevin Gallen kommer tillbaka från sina skador.
Båda är hett efterlängtade och kan få laget att börja vinna. Dom behöver nog bara
vila ett tag. Som tur är nästa match några dagar bort så dom hinner få
upp konditionen.


25:e Augusti

Liga match mot Morecambe borta.

Dagens lag:

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Mills
DC: O'Hanlon

AMR: Wright
AML: Reid
MC: Andrews
MC: Cameron

FC: Knight
FC: Ephraim

Första halvlek flyter på bra. Mina spelare anfaller mycket och får in många bollar mot mål.
Ephraim skjuter in 1-0 i ett väldigt stökigt målområde. Men även motståndarna får
chanser. Men ingen boll går in.
Andra halvlek är snäppet jämnare än första. Mina spelare har fortfarande
problem med att konvertera chanser till mål. Morecambe görr 1-1 och
det blir också slutresultatet.
Både Johnson och Gallen får testa på att spela några minuter i slutet.


31:a Augusti

Transfer Deadline idag. Det innebär alltså inga nya spelare på ett tag.
Jag har som tur är inga på gång än så det gör inget för mig.


1:a September

Match mot Notts County

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Mills
DC: O'Hanlon

AMR: Wright
AML: Reid
MC: Gallen
MC: Cameron

FC: Johnson
FC: Ephraim

Första matchen från start för Johnson och Gallen.

Första halvlek är väldigt jämn. Johnson lyckas få in bollen i mål efter 3 minuter.
Notts gör både 1-1 och 1-2 innan Wright lyckas kvittera strax före halvtid.
Andra halvlek flyter på och är också jämn och resultatet 2-2 håller i sig.


3:e September

Min målvakt Guéret hamnar i veckans lag. Det är han nog värd. Han stoppar bollar
ganska bra. Hoppas han fortsätter så.


5:e September

Dags och möta Chrilles Wycombe för tredje gången denna säsong. Första slutade med
vinst för chrille. Andra slutade med lika siffror. Jag hoppas för vinst för mig
denna gång. Cup match så det är vinna eller försvinna som gäller.


GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Mills
DC: Edds

AMR: Gallen
AML: Reid
MC: Andrews
MC: Cameron

FC: Johnson
FC: Ephraim

Första halvlek är otroligt jämn. Jag kanske pressar på lite mer. Reid får
in 1-0 mål, men han missade också en straff i 45:e minuten.
Andra halvlek var också extremt jämn. Det slutar med att det blir 2-2
i fulltid och matchen går till straffar.
Straffarna vinner jag hyffsat enkelt med 2-0. Äntligen en vinst över
chrille. Men det är ju lite lotteri med straffar.


10:e September

Diallo gillar inte McKenna. Jag vet inte vad det beror på. Kan vara för att
Den drygt 10 år yngre McKenna har samma position som Diallo och får spela mer
än honom. McKenna är ju ordinarie i laget och Diallo är knappt en avbytare.
Får se hur det utvecklar sig.


12:e September

Liga match mot Rotherham.

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Mills
DC: O'Hanlon

MR: Wright
ML: Reid
MC: Cameron
AMC: Gallen

FC: Johnson
FC: Ephraim

Lite ändrad taktik inför denna match. Måste se till att vinna en match nu.
Har i princip bara spelat lika i alla matcher så något måste göras. Får se om
det här räcker.

Första halvlek är precis som alla andra jag spelar. Jämn rotherham trycker kanske på
lite mer. Men min anfallare Johnson får in 1-0 målet efter ett fint fram spel
av höger yttern Wright.
Andra halvlek är också jämn. Men Rotherham gör 2 mål på raken och jag ligger under.
Inbytta Knight kvitterar till 2-2. Rotherham pressar på så in i helvete
dom sista minuterna och jag är rädd att dom ska göra 3-2. Men Guéret håller igen bra
och resultatet 2-2 håller sig
Cameron blir skadad i slutminuterna.


15:e September

Borta match mot Accrington. Efter att fortfarande ha spelat lika så känns det som
det är dags för vinst.

GK: Guéret

DR: McKenna
DL: Lewington
DC: Mills
DC: O'Hanlon

MR: Wright
ML: Reid
MC: Cameron
AMC: Gallen

FC: Johnson
FC: Ephraim

Hela matchen var en extremt tråkig och jämn match. Ephraim får in 1-0 målet.
Såg ut som han spelade offside. Men det blev mål så jag ska inte klaga.
Motståndarna kvitterar i andra halvlek. Och matchen slutade precis
som många andra. Oavgjort. Betyget på matchen blev: BOOOORING.

Jag måste göra något åt den här trenden att spela lika. Jag får fram många bollar
men inte alls så många som jag vill går in i mål. Fansen börjar lessna på att
spelarna inte gör mål. Det är bara att justera taktiken lite. Finslipa och förbättra.
Jag känner på mig att det snart kommer att vända. Hoppas bara att det vänder åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0