Första liga vinsten och 2 tunga förluster.


Säsong 1  2007


15:e September

Bjöd på Accringtons 20 åriga winger Owen Price. La ett bud på 400.000

Ska gå igenom min start 11 igen och sätta lite kommentarer.

GK: Willy Guéret- Min givna målvakt. Spelar jämnt. Inga speciella kommentarer

DR: Kieran McKenna- Spelar jämnt och fint. Har ingen annan höger back som spelar bättre.
DL: Dean Lewington- Honom får jag dras med. Ingen höjdare direkt. Men funkar i alla fall.
DC: Pablo Mills- Min bästa back. Sitter säkert på sin plats.
DC: Sean O'Hanlon- Inte helt säker. Kan få flytta på sig så Christon får spela.

AMR: Mark Wright- Spelar duktigt och skapar chanser.
AML: Kyel Reid- Bra spelare som skapar många chanser. Inlånad från West Ham
MC: Kevin Gallen- Säker i start 11 men jag vet inte riktigt vart jag vill ha honom. Lagkapten
MC: Colin Cameron- Också säker i start 11. Spelar jämnt.

FC: Jemal Johnson- Hyffsad spelare. Men jag vill ha mer mål.
FC: Hogan Ephraim- Se ovan. Inlånad från West Ham

Jag tycker att mittfältet ser bra ut. Reid och Wright brukar skapa chanser men varken Johnson eller
Ephraim tar dom och skjuter mål. Många matcher så brukar jag trycka på och få många chanser.
Antingen så skjuter mina strikers som krattor eller så skjuter dom inte alls.
Är lite orolig för hur mitt försvar sköter sig. Mills och McKenna brukar göra sitt jobb men dom andra 2
är lite ojämna. Ibland funkar dom och ibland inte. Måste göra något åt saken där.


17:e September

Accrington tackar nej till mitt bud på Price. Jag lägger ett nytt. 500.000 plus 15% av summan om jag säljer honom.

En liten notis om min unga finn pojke Dalla Valle. Han lyckas göra en strålande reservlags match mot
Coventrys reservlag. 2 mål innan klockan slog 90 minuter. Han kan komma att bli riktigt värdefull i framtiden.

20:e September

Accrington tackar återigen nej till mitt bud och jag avslutar förhandligarna.

22:a September

Liga match mot Bradford borta. Nu känner jag att det är dags och börja vinna. Lite annan taktik för idag.

GK: Willy Guéret

DR: Kieran McKenna
DL: Dean Lewington
DC: Pablo Mills
DC: Sean O'Hanlon

MR: Mark Wright
ML: Kyel Reid
MC: Andrews(Colin Cameron skadad)
AMC: Kevin Gallen

FC: Jemal Johnson
FC: Hogan Ephraim

Första halvlek är ganska jämn men Bradford får in 1-0 målet. Men det ser väldigt suspekt ut.
Men domaren blåser inte för offside och jag får leva med det. Mina spelare har fortfarande problem
med att göra chanser till mål. Men strax innan halvtid händer det. Min back O'Hanlon skjuter mål.
För Bradford. Jävla klantarsle. Vi har svårt nog att vinna redan och då går han och gör självmål.
2-0 Bradford i halvtid.
I andra halvlek pressar Bradford på ordentligt och jag får inte många chanser alls på mål.
Bradford hinner göra både 3-0 och 4-0 innan matchen är slut.
Guéret, O'Hanlon och Lewington gör en riktigt tragiskt match. Jag förstår inte ens varför dom spelar fotboll
när dom är så usla. Men spela lika trenden vände. Men åt fel håll.

Fansen börjar precis som jag lessna på lagets problem med att göra mål.
Kan vara dags att söka efter ny anfallare.


23:e September

Lägger ett bud på Anthony Elding. Ung striker från Stockport.


24:e September

Min mittfältare Colin Cameron är tillbaka från sin skada.


25:e September

Stockport säger nej till mitt bud på Elding. Dom vill ha över 1 miljon. Jag pressar ner priset lite.
Får se hur det går.


Liga match mot Peterborough
Lite annorlunda lag uppställning idag.


GK: Willy Guéret

DR: Kieran McKenna
DL: Dean Lewington
DC: Pablo Mills
DC: Lewis Christon

AMR: Mark Wright
AML: Kyel Reid
MC: Wilbraham
MC: Colin Cameron

FC: Kevin Gallen
FC: Hogan Ephraim

Första halvlek blir en jobbig sådan. Dom lyckas göra första målet efter 4 minuter och det tredje efter 18 minuter.
Peterborough pressar på ordentligt och ger mina grabbar knappt rum att andas. Dom få chanserna vi ändå får
lyckas mina spelare inte ta till vara på. Katastrofal första halvlek.
Andra blir snäppet jämnare. Mina grabbar får mer boll men dom chanserna vi lyckas få strular dom till.
3-0 i full tid och jag skäller ut mina spelare efter noter.

Jag säger åt min lagkapten Kevin Gallen att samla ihop truppen till ett möte om den senaste tidens prestationer.
Får se om mötet kommer att göra skillnad. Uppdatering om detta kommer.


29:e September

Liga match mot Darlington borta. Efter 2 tunga förluster och en annars så misslyckad säsong så jagar
jag efter en vinst. Känner mig tveksam men bollen är rund och allt kan hända.

GK: Willy Guéret

DR: Kieran McKenna
DL: Dean Lewington
DC: Pablo Mills
DC: Sean O'Hanlon

AMR: Mark Wright
AML: Kyel Reid
MC: Colin Cameron
MC: Kevin Gallen

FC: Jemal Johnson
FC: Hogan Ephraim

Första 45 flyter på och mina grabbar är snäppet bättre än motståndarna. Men mina spelare har fortfarande problem med att få in bollen i mål. Men strax innan halvtid så lyckas Johnson sno en passning från Darlington
och spelar fram sig själv och skjuter mål. 1-0 i halvtid.
Andra halvlek börjar med rätt hård press från Darlington. Men jag kommer igen och lyckas få in 1 skott i mål som självklart ska bli bortdömt. Darlington tar över igen men Guéret och försvaret sköter sig bra och släpper inte in något. Första segern i ligan efter en väldigt tight och jämn match.


2:a Oktober

Fortsatta förhandlingar om Elding.

Klubbstyrelsen är trots inledningen på säsongen nöjda med hur jag sköter laget. Bra att veta så man inte får en fot i röven.

Liga match mot Chesterfield. Efter senaste vinsten så fick jag smak på poäng och hoppas att laget känner detsamma.

GK: Willy Guéret

DR: Kieran McKenna
DL: Dean Lewington
DC: Pablo Mills
DC: Sean O'Hanlon

AMR: Mark Wright
AML: Kyel Reid
MC: Colin Cameron
MC: Kevin Gallen

FC: Jemal Johnson
FC: Hogan Ephraim

Första halvlek är en tråkig och händelselös sådan. Johnson får in ett extremt fint skott på mål men Chesterfields
målvakt räddar skottet och det blir 0-0 i halvtid.
Andra är betydligt tightare. Men mina spelare har problem att få in bollen i målområdet och dom få bollarna som kommer in skjuts både till höger och vänster men inte i mål. Förrutom 1 som den nyss inbytta Knight får in men det blir bortdömt. Chesterfield får in 1 mål och vinner matchen.

Tänkte bara lägga in chrilles blogg här också. http://droopy87.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0