Första liga matchen

Säsong 1 2007
-------------

Det här är den tredje och fjärde spel sessionen ihop. Den tredje belv så kort så
jag slog ihop båda


26:e Juli

Jag kikade in på Chrilles träningsmatch mot Tranmere. Chrille har ju haft ett
riktigt flyt hittills. Kommer det att fortsätta?
Första halvlek trycker Tranmere på rätt hårt och lyckas putta in 2 mål
varv 1 blir bortdömt för offside. Men Wycombes försvar spelar trot det
väldigt bra.
Andra halvlek blir rätt händelselös. Wycombe får fram bollen mer men
resultatet 1-0 till tranmere håller sig.

Tottenhams back/mittfältare McKenna skrev kontrakt med mig. Hoppas att han
gör bra ifrån sig.


28:e Juli

Djurgården fortsätter bråka om priset på Quirino. Jag lägger ett nytt bud som kommer att bli det sista.
Återstå att se om dom accepterar det. Men som dom håller på nu så skulle det
förvåna mig om dom gör det.

Oddsen för hur det kommer gå i ligan kom idag. Enligt dom så kommer jag gå vidare från
Coca Cola Leuge 2 till Coca Cola Leuge 1. Jag känner mig tveksam till det
med tanke på hur mina matcher har sett ut. Men det är ju över 40 matcher på en säsong
så allt kan hända.


30:e Juli

Träningsmatch mot Gillingham hemma.
Gillingham pressar på hårt i första och jag lyckas inte få någon tid i anfall.
Dom får in 2 mål innan halvtid.
Andra halvlek går lite bättre. Jag höll tätt bakåt och hade mer tid i anfallet.
Min yttermittfältare Wright lyckas peta in 1 mål. Men jag är inte nöjd med spelet.
Slutresultatet blev 1-2 Gillingham


31:a Juli
Djurgården säger nej till mitt bud och lägger ett nytt. Jag har lessnat på dom nu.
Det känns som dom bara ökar det hela tiden. Jag avslutar förhandlingarna.


3:e Augusti

Jag lägger ett bud på Jamie Clapham. En back från Wolves. Han verkar vara en spelare som kommer att
hjälpa mitt lag. Men han är 31 år och kostar en del så jag känner mig rätt tveksam.


4:e Augusti

Träningsmatch mot Chrilles Wycombe. Kul att möta honom.
Första 45minuterna går helt åt helvete. Wycombes spelare fintar bort mig totalt och
mina spelare verkar inte veta vad en bra passning är. Wycombe får in 2 mål. Illa.
Andra halvlek går lite bättre. Mina spelare trycker på bättre och kommer upp i anfall mer
men lyckas inte få in bollen i mål. Resultatet står sig och chrille vinner med 2-0.

Nu är det dags att välja en start 11. Men som mina spelare håller på nu så är ingen
säker att få stanna kvar där.

Gk: Willy Guéret- Börjar bli lite till åren. Men är min starkaste målvakt

DR: Drissa Diallo- Rätt osäker på sin plats. Kan bli ersatt av McKenna som funkar i både mittfält och försvar.
DL: Dean Lewington- Letar ersättare. Han spelar inte så bra.
DC: Gareth Edds- En av mina bättre backar. Funkar som DR också
DC: Lewis Criston- Min nya yngling. Spelar ganska bra. Men är inte helt säker på sin plats än

AMR: Mark Wright- En av mina bästa spelare. Sitter ganska säker.
AML: Kyel Reid- Inlånad från West Ham.
MC: Kieran McKenna- Funkar som back också. Tror att Keith Andrews kan passa bättre i mittfältet.
MC: Colin Cameron- Bra spelare. Rätt säker.

FC: Hogan Ephraim- Inlånad från West Ham.
FC: Jemal Johnson- Har varit skadad mycket. Sitter inte säkert än.

Det är min start 11. Men som det ser ut så är det inte många som är helt säkra än.
Uppdateringar lär komma.


7:e Augusti

Förhandlingar med Rotherham om deras 23 åriga back Pablo Mills.
Förhandlar även med Yeovils om deras 27 åriga AML/ST Lee Morris.


11:e Augusti

Köpet av Clapham gick inte. Wolves krävde nästan det dubbla av hans värde.


Första liga matchen. Chester hemma. Blir intressant och se hur det går.
Både Johnson och Gallen är skadade så Leon Knight ersätter.
Jag är knapp favorit för vinst. Hoppas kan man ju.
Laget blir som följer:

GK: Guéret

DL: Lewington
DR: Diallo
DC: McKenna
DC: Christon

AMR: Wright
AML: Reid
MC: Andrews
MC: Cameron

FC: Knight
FC: Ephraim

Första halvlek är ganska jämn. Båda lagen trycker på. Min anfallre Knight lyckas få in
ledningsmålet tidigt. Men Chester skjuter både 1-1 och 1-2 innan halvtid.
Andra halvlek flyter på hyffsat. Jag håller tätt bakåt. Och trycker på lite i anfallet.
Knight får in ytterligare ett mål i mitten av andra. Och resultatet håller sig.
Några byten blev det också. Ephraim mot Wilbraham, McKenna för Edds och veteranen Parlour
för Cameron.

2-2 blev det alltså. Jag är kluven till om det är ett bra resultat.
Visst om man ser till matcherna innan är det skit bra. Men laget borde komma upp
mer i anfall och när dom är där ska dom göra mål. Men annars var det bra.
Knight gjorde en strålande match med 2 mål. Kyel Reid gjorde assist till båda målen.
Wright gjorde också en bra match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0