För mycket IST

Rasist, Nazist, Facist, feminist och så vidare. Det finns för mycket IST i världen. Folk delar in sig själva och andra i fack hela tiden. Varför gör man det? Det ända IST man borde vara är humanist (jag har hört det i någon film så det är inget jag har kommit på). Nu säger jag inte att jag är den mest fördomsfria personen i världen. Jag har fördomar som dom flesta andra, Men jag är inte fördomsfull mot personer för att som är invandrare eller kvinnor och så vidare.

Varför ska man tycka illa om folk för att dom är tex invandrare. Visst det finns invandrare som är i Sverige och inte arbetar och lever på bidrag. Men sen finns det invandrare som jobbar hårt, hårdare än dom flesta. Och dom jobbar för en skit lön. Sen finns det dom som säger att Sverige är ett skit land. Oftast andra generationens invandrare. Då undrar man är det så mycket bättre i Iran eller Irak? Krig, svält och mer fattigdom än här. Men om Sverige är så hemskt och dåligt så åk dit då. Se om det är så mycket bättre där. Människor är så rädda för att bli kallade rasister. Det är helt fel. Man måste kunna ställa samma krav på invandrare som svenskar. Jag menar invandrare vill ju vara en del av det svenska samhället och då ska väl inte dom särbehandlas?
Men jag tror som sagt att dom invandrare som oftast säger att Sverige är skit är just andra generationens invandrare. Jag tror inte att deras föräldrar som kommer från krigsdrabbade områden tycker det samma. Sverige är nog paradiset för dom. Självklart är det nog inte det bästa landet i världen (har hört att Kanada är bäst) men det är fan inte det sämsta heller. Så passar det inte åk tillbaka till era länder och se om det är bättre där.
 
Det var inte allt jag hade och säga. Tänkte skriva något mer men jag orkade inte göra det.
Det var någonting med "Var dig själv" men mycket längre. Tycker det här räcker för nu.

Nuff Said //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback