How to be a famous bloggare. The spin-off series part 1

Jag och D har kommit fram till att vi ska försöka få mig att bli en känd bloggare. Jag vet inte varför. Det betyder att jag måste lägga mer tid på att skriva och komma på saker att skriva om. Men vi får se vart det leder. Kan bli en kul grej och se vilka metoder som funkar och inte funkar.

Börjar med att promota bloggen över allt där vi kan. Det är steg ett. Får kanske kasta in lite kul bilder. En grej som känns som ett måste är att dra iväg helt obetydliga korta inlägg om ingenting. Och det tar emot. Varför skriva en grej på 3 rader? Känns helt meningslöst.

En annan grej som funkar är att kanske dissa andra bloggare. Och det tar också emot att kasta skit på enskilda personer. Jag är egentligen inte en elak person. Eller jo ibland men att skriva att andra bloggare suger är ju inte min stil. Hur otroligt det än är så gillar folk att läsa en massa piss tråkiga grejer om this and that. Men som sagt man måste ju pröva sig fram. Och den grejen funkade ju för Alex Shulman. I och för sig var ju han "känd" när han började med sin blogg.

Men som sagt första steget är ju att få ut att bloggen finns. Hur gör man det då? Jo D får skriva bloggen på sin helgon sida till att börja med. Och det har han redan gjort. Nästa är att säga till folk man känner och sprida ut den. Sen får man se vad som händer.

Men nu ska jag och D kriga lite i C&C Generals. Wish me luck.

Peace Out //Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback