Humanist ja visst

Jag blir så irriterad på folk som alltid tycker så synd om sig själva.  Det är synd om kvinnor för att dom är kvinnor. Det är synd om män för att dom är män. Det är så extremt jävla synd om alla hela tiden. Visst det suger att kvinnor har lägre lön än män i genomsnitt. Men det suger även att män har svårare att få vårdnad om barnen. Och det är så synd om invandrare för att dom får utstå rasism.  Men för fan växt upp. Alla har sina jävla problem.

Vad är det som säger att det är mer synd om kvinnor än män? Både män och kvinnor blir utsatta för våld. Men det är fler män än kvinnor som råkar illa ut på stan. Men kvinnor å andra sidan blir våldtagna mer än vad män blir. Jag kan tänka mig att det är värre att bli våldtagen än misshandlad.
  Kvinnor har svårare att få jobb i chefsposition, män har svårt att få jobb på dagis eftersom "alla" män är pedofiler.
Och dom där jävla extrem feministerna. Går runt och hatar alla män hela tiden. Tror jag skrev detta i ett annat inlägg också men vi män tycker inte om er heller.

Jag tycker inte om ordet feminism. Det känns som att då är det bara kvinnor som ska ha det bättre och inte män.
Bättre och kalla det humanism istället. Alla ska ha precis samma villkor oavsett om man är man, kvinna, barn, vuxen, svensk eller invandrare.

 "Nu jävlar ska vi ge tillbax för vad männen har gjort i alla tider. Så vi ska låta dom leva som kvinnor har levt" 
Ja men det är ju jävla moget. Sänk er till samma nivå. Visa att ni är precis lika dumma i huvudet som män var för i tiden och som vissa är nu. Det är så tragiskt att det finns kvinnor som är så, och precis lika tragiskt är det att det finns idioter till män som försöker hålla kvar medeltiden.

Men jag hoppas och tror att det kommer att bli bättre när yngre generationer kommer till makten. För det känns som att vi har blivit uppfostrade att respektera varandra mer än tidigare. Jag har i princip hela livet fått höra att vi är lika mycket värda oavsett hur vi är och ser ut. Något som tydligen inte dom äldre har lärt sig.

"Dagens ungdom har ingen respekt för dom äldre"
Nä tror fan det när majoriteten av alla gamlingar beter sig som idioter. Tränger sig före i köer, gnäller om hur ungdomar klär sig och beter sig allmänt otrevligt. Dom lever kvar i hur dom blev uppfostrade. "Behandla dom äldre med respekt". My ass säger jag. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Det var för ett tag sen som jag åkte buss, och så var det en äldre man med rullator som skulle av. Så jag frågade honom om han ville ha hjälp med rullatorn och innan han hinner svara så ställer jag mig upp för att hjälpa. Då puttar gubbjäveln bort mig och ber mig försvinna. Och det där har jag hört många gånger om folk som har varit med om. Majoriteten av ungdomarna är faktiskt villiga att hjälpa till. Försök med ett leende och ett snälla så hjälper jag gärna till.

Det var allt för idag. Inget citat idag. Hittade inget bra.
//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback