Back from the dead and useless.

Fan vad usel jag är på att hålla igång bloggen. Min fantasi tar slut rätt fort verkar det som. Har ju inte skrivit på ett halv år nu. Måste skärpa mig.

Så vad händer me mig nu för tiden?? Jag fyller år på söndag. 22 år. Känns som jag börjar bli gammal. Jag vet att 22 inte är gammalt. Men ändå, jag orkar inte festa lika mycket längre. Det blir mer och mer sällan. Fast jag är ju pank typ hela tiden, så det kan vara det också =P. Men det går i perioder för mig.
  Jag kommer ihåg för några år sedan när jag var deprimerad då "orkade" jag supa typ hela tiden. Fast det handlade nog inte så mycket om ork. Mer om att glömma. Så det var det ända jag gjorde. Supa och knarka. Eller det kändes som att det var det ända jag gjorde i alla fall. Men så illa var det inte. Men det är nästan det ända jag kommer ihåg från den tiden.  Jävligt underligt.

Konsert nästa onsdag. Det kommer nog vara skit kul. Reel Big Fish+Streetlight Manifesto spelar. Dom spelar ska. För dom som inte vet vad ska är så kan jag ge en snabb beskrivning. Det är musikstilen som reaggae kommer ifrån. Fast snabbare musik. Den kom till på 60-talet på Jamaica. Vill någon veta mer så sök på Wikipedia.
  Hade inte hört streetlight innan jag fick reda på att dom var förband. Hörde några låtar med dom på Myspace och nu är jag totalt fast. Lyssnar mer på dom än på RBF.
  Har en konsert till på gång också. Eller jag hoppas det blir av i alla fall. No Use For A Name i Helsingfors. Då blir det båten över. Men man ska nog vila så man orkar med en konsert och festa efter. Men vi får se hur det blir. Man kan ju hoppas.
  Och självklar missar man West Coast Riot i sommar också. Åker till frankrike då. Det är i och för sig inte fy och skam det heller men det hade varit underbart och göra både och. NOFX och Millencolin samma dag. Det är ju typ bättre än sex. Det lär komma fler bra band också. Kommer typ Bad Religion eller Goldfinger eller nått så kommer jag fan hänga mig =P.
 
Och vad kommer hända i Frankrike då? Jo jag ska gifta mig faktiskt=). Det känns bra. Jag är glad att jag har hittat någon som står ut med mig tillräkligt för att vilja gifta sig med mig. Jag är nog inte den bästa på att hjälpa till och planera. Men det finns anledningar till det.
Nummer 1: Jag är kille. Vad fan vet jag om bröllop? Jag menar för mig räcker det med att veta att jag vill ha henne och hon vill ha mig och att vi älskar varandra. Så det spelar ingen roll om vi gör det på en strand i karibien eller på en soptipp i Märsta.
Nummer 2: Hon är tjej. Att gifta sig är ju det alla kvinnor drömmer om sen dom föds. Eller, kanske inte alla kvinnor och kanske inte sen dom föds. Men jag vill ju att hon ska få som hon vill. Jag menar för mig räcker det med att veta att jag vill ha henne och hon vill ha mig och att vi älskar varandra. Så det spelar ingen roll om vi gör det på en strand i karibien eller på en soptipp i Märsta.
Nummer 3: Jag är kille. Vad fan vet jag om bröllop? Räcker det inte med att säga "Ja"?...
  "Men du är ju bara 22. Ska du verkligen gifta sig när du är så ung?" Ja, varför inte? Jag älskar henne och hon älskar mig så vad är problemet? Varför vänta tills man är 35 när vi känner oss redo nu?

Det var nog alla mer eller mindre viktiga nyheterna jag hade och berätta.

Hände en jävligt fräsh grej på jobbet idag. Jag var ute och gick på området där jag jobbar. Traskade in i ett trapphus. Jag kände att det luktade lite skumt. Men jag såg inget speciellt för att det var rätt mörkt. Så när jag tänder lampan så ser jag att något äckel hade spytt i trappen. Mums tänkte jag och öppnade drörren på nedrebotten. Sen skulle jag en våning upp för att öppna en dörr till för att få lite korsdrag. Så jag smiter förbi den gigantiska party pölen och kommer upp på våningen över. Där möts jag av den vidrigaste stanken jag har varit med om. Spyan hade legat och gottat sig i i trapphusen över natten och all lukt hade samlats där. Det var så vidrigt. När jag hade öppnat den andra dörren tog jag mig ner igen. Bredvid pölen hittar jag ett par glasögon. Visste precis vems det var. Så fula glasögon har bara en gammal gubbe som bor på området. En gammal spinkig gubbe som ser ut som en galen professor. Fast det är inte så mycket professor där inte. Han är inte riktigt den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Min farsa, som jag jobbar med, tar glasögonen och går till gubben och ringer på. Gubben öppnar dörren och han har på sig en 100år gammal morgonrock. En skitig och äcklig morgonrock som ser ut som att den har gått från generation till generation.

"Hej är det här dina glasögon?" Frågar farsan.
Gubben tar glasögonen. Han kisar ordentligt. "Ja jag tror det är mina. Fan vad sjysst. Vart hittade du dom?"
"Dom låg bredvid dina spyor, Föreningen skickar en faktura på städningen" Säger farsan.
Gubben tittar på farsan som han inte hörde vad han sa. "Tack, faan va sjysst" Säger han och stänger dörren

Vilket jävla nöt. Jag var nästan påväg dit själv och spy ner hans hall. Blir så jävla irriterad på så korkade människor.


Men det var nog allt för den här gången. Nu ska jag försöka att skriva oftare. Om inte så lovar jag att skriva när jag lägger ner. Dessutom ska jag försöka lägga in lite citat och text rader från låtar och så.

"We do what we want. We don't do what we should!"

Det får väl bli den första. Ha det bra så hörs vi.
//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback