Slav under tekniken

Hallå!

Läste tidningen idag. Det stod något om att internet blev attackerat av ett virus eller vad det nu var. Och jag tror att det stod något i stil med att om man inte hade klarat av det viruset så hade hela internet crashat osv.
Well well till poängen. Jag började tänka att folk litar nog för mycket på teknologin. Tänk vilken katastrof för alla företag om internet crashar. Nästan alla företag använder sig av internet för att tex hålla kontakt med kunder och ge kunder information på deras hemsida. Vad skulle hända om något slog ut internet, telefon, tv osv?
Jag tror att det skulle bli kaos.

Man börjar nästan tänka hur folk klarade sig utan allt sådans förr i tiden. Men antagligen kommer det någon ny uppfinning som alla kommer att använda. Och då kommer dom antagligen tänka hur klarade dom sig utan den på 2000-talet. Men det känns nästan så med allt man får.
Det är som jag tänker om mitt kökort nu. Hur klarade jag mig utan det förrut? Men har man det inte saknar man det inte heller. Och när jag inte har min mobil med mig känner jag mig helt lost.
Tekniken är underbar, men det är också ett helvete.

Det var det jag hade och säga för nu. Kanske skriver mer ikväll. Nu ska jag fortsätta ta över världen i Civilisation 4.

Nuff said//Markus


Kommentarer
Postat av: Mårten

haha, Skööna tankar mannen! och du har juh helt rätt i det du säjer.. =D jag minns när det inte fanns mobiltelefoner när man avr liten.. hur fan klarade man sig då? ;) peace!

Postat av: Ellie

hej baby gillar din blogg den var bra men du kan ju inte springa omkring och be om ursekt för dig själv .
älskar dig puss

2007-02-09 @ 14:49:22
Postat av: Anonym

stämmer så äckligt bra det där. Vi skapar behov som vi egentligen inte behöver :S

2007-02-21 @ 22:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback