Sex, Rasister och Fördomar

Nu ska jag återigen skriva om något jag läst. Det handlade om att en kille satt i rättegång för att ha utnyttjat en tjej sexuellt. Hon var 12 och han var 15. Det hade varit ömsesidigt och jag vet inte om dom hade sex men dom hade smekt varandra och så vidare. Han blev frikänd i alla fall. Men varför ens polisanmäla om båda var med på det? När han är 20 så är hon 17, och då skulle det vara hur normalt som helst. Ja visst hon va bara 12 och borde inte hålla på med sex. Men det är väl åndå henns kropp? Varför ska lagen bestämma om vem hon ska och inte ska sex med? Tänk om dom är tillsammans och jätte kära?
Nu säger jag inte att det är okej att någon på tex 20 ska hålla på med 12åringar. Men ändå.
Det känns så fel att två unga personer som är kära ska hamna i den situationen. Jag vet inte om dom var kära. Men det finns nog många som är det och killen hamnar i domstolen.
Hur kul är det för tjejen att se sin kille sitta som om han vore kriminell bara för att han har haft sex med sin flickvän? Och hur kul är det för honom?
Men men nu har jag snackat klart om det

En annan grej jag läste var att en kille blev misshandlad idag av rasister. Inget ovanligt säger ni kanske. Det är just det som är sjukt. Jävla idioter hela bunten. Inför skottpeng på nazister.

Människor har alltid fördomar om allt. Har du kort hår är du rasist. Har du långt hår är du hårdrockare. Är du blond är du korkad. Har du rasta flätor är du hasch pundare. Varför går folk så mycket på hur man ser ut i håret. Jag har kort hår och har blivit kallad rasse-svin och jävla skinskalle några gånger. Har ingen tänkt på att jag kanske gillar att ha kort hår? Eller att jag kanske har keps eller mössa på mig så jag ser ingen anledning att ha långt hår.
Visst många rasister har kort eller rakat hår. Men hoppa inte på alla andra för det.
Människor har också fördomar om vart man bor. Jag bor i ett fint område i Stockholm. Men jag är inte rik för det. Kolla på hur folk  är som personer innan ni stämplar dom. Kanske till och med får kolla 2 eller 3 gånger. Man har inte alltid bra dagar. Jag kan vara en dryg jävel när jag är trött eller stressad men det betyder inte att jag alltid är det.
Tro inte att ni är bättre än andra. För tror ni det så är antagligen personen ni tror er stå över bättre än er.

Nuff Said//Markus

Kommentarer
Postat av: Anonym

word! Fördomar är sogligt.. tyvärr har nästan alla fördomar om andra människor. ( fast det kanske är en fördom jag har om de flesta) mer eller mindre.. jag försöker iaf vara så fördomsfri som möjligt.. =D peace

2007-02-17 @ 19:49:57
Postat av: Jimmy

yeah dude your right as usual...

2007-02-17 @ 20:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback