Första inlägget

Välkommen till min nya blogg! Ja det får väl börja så då.

Tja. Jag skrev ett inlägg innan. Men det bara försvann. Jobbigt när man sitter i typ 40minuter och skriver något och det bara försvinner.

Jag heter Markus och är 21 år gammal. Eller jag fyller 21 på lördag. Känns både jobbigt o skönt. Lite äldre lite klokare, eller lite äldre lite fulare. Vet inte riktigt vilket som passar bäst.
Jag har ju ganska många år kvar att leva. Fast jag har inte tänkt att bli så överdrivet gammal. Jag tror att 70 passar bra. Vill inte bli någon gammal stofil så sitter helt apatisk på nått ålderdomshem och stirrar in i en vägg hela dagrna.
Jag bor i Stockholm med min flickvän. Har bott här i några månader nu och det känns skönt. Bodde ute i förorten innan. Men jag jobbar kvar i den hålan i alla fall.

Jag är inte så bra på att skriva, har lite dålig fantasi. Men jag ska försöka få fram något i alla fall. Vet inte hur intressant det kommer att bli.
 
Jag är en helt vanlig person. Skulle gärna vara en speciell och viktig människa. Men jag är ju ung så jag har ju tid att försöka. Men det lär inte bli något av det. Så mycket tid så lite talang.
Känns ibland som man borde gjort något med sitt liv, speciellt när man ser unga människor som drar in miljoner. Men alla kan inte bli rika.

Idag bråkade jag med tjejen, en skit sak egentligen. Blir lätt så när man bor ihop. Och alltid önskar man att man kunde skylla allt på den man bråkar med. Men det funkar inte. Det brukar alltid vara bådas fel. Hatar att bråka med henne. Känns bara så onödigt. Fast det sköna med att bråka om små saker är att man blir sams lika fort som man började bråka. Och dessutom är nog gräl bra för ett förhållande.

Men nu sitter jag här och lyssnar på Bandit (Väldigt bra radiokanal) och skriver. Har faktiskt försökt att låta bli och skriva blogg. Men det gick inte så bra. Får hoppas att det blir något av det bara. Är nog inte den mest intressanta personen att läsa om kanske.
Om någon har ett tips om vad jag ska skriva om så är det bara att säga till.
Man känner sig lite naken när man skriver om sitt liv tycker jag. Jag har ju inte skrivit så intimt än. Så det här är väl ungefär som att ta av sig en tröja. Får se om resten åker av senare.

Det var väl det som jag hade och säga nu. Hoppas ni inte har somnat. Ska försöka hålla bloggen igång. Ha det bra. Peace out!


Kommentarer
Postat av: Mårten

hahaha, skön blogg! =D din metafor med att ta av sig tröjan var klockren.. =D visst är det så, man blottar sig mycket när man skriver.. det e bara å blotta på.. det enda stället det är lagligt att blotta sig på borde väl vara här? ;) och du, be inte om ursäkt för din blogg, alltid finns det någon som gillar det man skriver, och gör det inte det så har man iaf vunnit på det, för man får ut saker inom sig.. och det är en skön känsla.. =D keep it up man! peace!

Postat av: hemlig beundrarinna

jag tycker super mycket om din blogg .
den är inte för mycket eller för lite .
trist dock att du tycks ha en flickvän du verkar vara en super fin kille

2007-02-09 @ 14:42:54
Postat av: emma

fan nu har jag suttit här och läst. måste fortsätta med de. Måste ju ha lite koll på dej. aja hoppas vi hörs tänkte på våra öl och hockey kvällar för ett tag sen :) / emma i förorten

2007-02-24 @ 17:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback